رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از تولید 1.2 میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 18 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،عبدالعلی جلیلیان ، با اشاره به افزایش 400 هزار ‌اصله‌ای تولید نهال در نهالستان‌های استان در مقایسه با سال گذشته، گفت: سال گذشته 800 هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید شد که این تعداد امسال به یک میلیون و 200 هزار اصله نهال رسیده است.

جلیلیان با اشاره به در برنامه بودن اجرای طرح تولید نهال با مشارکت بخش خصوصی به میزان 1.5 میلیون اصله نهال در سال آتی، ابراز امیدواری کرد: سال آینده شاهد تولید نهال های بیشتری در سطح استان باشیم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سپس ظرفیت تولید نهالستان‌های استان کرمانشاه را تولید سه میلیون اصله نهال در سال عنوان کرد و افزود: اگر اعتبار باشد به راحتی توان تولید سه میلیون اصله نهال در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در نهالستان‌های استان انواع گونه‌های جنگلی نظیر بنه، بادام، زالزالک، گلابی وحشی، بلوط، ارزن و... تولید می‌شود، گفت: همچنین انواع گونه های مورد نیاز توسعه فضای سبز شامل گونه های افرا، اقاقیا، ارغوان، عرعر، صنوبر و ... در نهالستان سردسیری استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب و انواع گونه های اکالیپتوس، کُنار، زیتون تلخ و... در نهالستان گرمسیری استان در شهرستان سرپلذهاب تولید می‌شود.

جلیلیان در پایان اشاره ای هم به برنامه های غرس نهال در عرصه های منابع طبیعی استان در سال جاری داشت و با اشاره به غرس 844 هزار اصله نهال از نهال های تولیدی استان در نهضت جنگل کاری در آذر ماه امسال گفت: بیش از 300 هزار اصله نهال هم احتمالا در هفته درختکاری در اسفند ماه در استان غرس خواهد شد، ضمن اینکه حدود 54 هزار اصله نهال صنوبر هم در قالب توسعه زراعت چوب در هفته منابع طبیعی در استان غرس می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار