شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع)همزمان با سالروز رحلت این امامزاده واجب‌التعظیم در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷ 17 December 2019

به گزارش تابناک قم، جواد اشعری مدیر اجرایی نخستین همایش ملی شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: 15 روز قبل فراخوان این سوگواره اعلام شد و در این مدت محدود،50 اثر از شاعران برجسته ملی پیرامون شخصیت امام‌زاده مبرقع(ع) به دبیرخانه ارسال شد.

وی تصریح کرد: شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع)همزمان با سالروز رحلت برگزار سه‌شنبه 26 آذرماه برگزار می‌شود و مداحان برجسته استانی و کشور و شاعران آیینی کشورمان به مداحی و شعرخوانی می‌پردازند.

مدیر اجرایی نخستین همایش ملی شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) با بیان اینکه این امام‌زاده فرزند بلافصل امام جواد(ع) و برادر امام هادی(ع) است، ابراز کرد: جا داشته در معرفی شخصیت ایشان، گام‌های فرهنگی بزرگی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: اشعار توسط کمیته داوران بررسی، نقد و بهترین آثار انتخاب شد که در شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع)، این اشعار تجلیل می‌شود.

مدیر اجرایی نخستین همایش ملی شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) بیان کرد: بنیاد دعبل خزائی، مجمع هیئت مذهبی، مداحان آذری‌زبان و عاشقان محسن(ع)، سازمان بسیج مداحان، سپاه علی ابن ابیطالب از جمله برگزارکنندگان این سوگواره هستند.

در ادامه رئیس نخستین شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) گفت: این آثار از استان‌های قم، تهران، خراسان، زنجان، فارس، کرمانشاه و آذربایجان به دبیرخانه ارسال‌شده است.

غلام‌رضا فلاح عنوان کرد: اشعار آئینی، نقش مهمی در تبیین فرهنگ اهل‌بیت(ع) دارند و باید در این مسیر سرمایه‌گذاری کرد.

همچنین دبیر اجرایی این همایش از رونمایی یک فیلم کوتاه در خصوص کرامات امام‌زاده مبرقع خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این همایش،شناخت جایگاه و کرامات امام‌زاده و ایجاد پیوند معنوی میان مردم و ایشان است.

سید مجید رضوی اضافه کرد: هشت شعرخوانی، تجلیل از برترین آثار و مداحی یک نونهال و چهره ملی و حضور شاعران برجسته کشور در این همایش از ویژگی‌های این برنامه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار