شبکه العراقیه جزئیات جنایت هولناک اغتشاشگران در قتل بی‌رحمانه نوجوان ۱۶ ساله عراقی را از زبان خانواده او نقل کرد.
کد خبر: ۸۰۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 14 December 2019

جزئیات جنایت علیه نوجوان بی‌گناه عراقی به دست اغتشاشگران

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد جنایت میدان الوثبه (قتل و به دار آویختن نوجوان ۱۶ ساله‌ عراقی به دست عوامل جنایت‌کار) عرق شرم بر پیشانی انسانیت نشاند، وجدان انسانیت را به درد آورد و زشت‌ترین تصویر خرابکاری و بی‌قید و بندی و بی‌قانونی را به نمایش گذارد. این در حالی است که مردم اعمال امنیت و قانون و برقراری عدالت برای خانواده قربانی را خواستار هستند.

گزارشگر این شبکه گفت: با چاقو به شیوه‌ای بی‌رحمانه به بدن هیثم حمله‌ور شدند و پس از آن که به شدت او را کتک زدند، با چاقو کشته و بر روی زمین کشیده شد و جسدش مثله گردید، در نهایت هم صحنه این جنایت با بریدن گلویش به پایان رسید.

خانواده قربانی جزئیات این حادثه را برای شبکه العراقیه نقل کردند.

یکی از اعضای خانواده او گفت: آن‌ها (اغتشاشگران) کنار در حیاط خانه ما جمع می‌شدند. او (هیثم) هر روز به آن‌ها می‌گفت «آتش را آن طرف روشن کنید و (دود آتش) ما را آزار می‌دهد. ما کودک و خانواده داریم. هیثم می‌گفت کسی صدایش را بلند نکند و کسی دشنام ندهد». روز بعد آن‌ها با او لجاجت کردند و سلاح سرد همراه خود آورده بودند. من به هیثم گفتم «با آن‌ها کاری نداشته باش، چراکه آن‌ها شر هستند». روز سوم با آن‌ها درگیری لفظی پیدا کرد و با یکدیگر دعوا کردند. هیثم وارد خانه شد. اما آن‌ها خانه‌ها را آتش زدند. همه آن‌ها باند‌هایی هستند که به ما حمله کردند. او تفنگ خود را بیرون آورد و شلیک هوایی کرد. او فکر می‌کرد با این کار آن‌ها می‌روند. اما نرفتند. این همه داستان بود. آیا باید به خاطر دفاع از ناموس او را به این شیوه به قتل برسانند. آیا این عدالت است؟

یکی دیگر از بستگان هیثم گفت: «آن‌ها مرا کتک می‌زدند. همسایگان نجاتم دادند. من به خانه خواهرم فرار کردم. خواهرم گفت نیرو‌های امنیتی را خبر کنیم تا آن‌ها به (هیثم) حمله نکنند. با دخترم و خواهرم نزد نیرو‌های دفاعی رفتیم. اما آن‌ها نیامدند و گفتند به مرکز بروید. زمانی که به خانه برگشتیم، گفتند هیثم را گرفتند. دیدیم که او را آویزان و با چاقو ۳۰ ضربه به او وارد کرده بودند. طلا، پول و سلاح را بردند و خانه را هم آتش زده بودند.»

بنا بر این گزارش، عملیات قتل هیثم ۱۶ ساله به دست جنایت‌کاران چهار ساعت طول کشید. وی بار‌ها تلاش کرد از خود و خانواده‌اش دفاع کند و اطلاعات به دست رسیده تاکید دارد، قربانی هیچ یکی از مهاجمان را به قتل نرسانده است.

یکی دیگر از اعضای خانواده قربانی گفت: «این پسر را که نه پدر نداشت نه مادر با سی ضربه چاقو به قتل رساندند. آیا او کسی را کشت؟ کسی را زد؟ اگر واقعا کسی را در میدان الوثبه زده باشد، ما به او حق می‌دهیم. او کجا می‌توانست کسی را به قتل برساند؟ زمانی که سلاح به دست می‌گرفت از دست او می‌افتاد و او می‌ترسید.»

گزارشگر العراقیه در پایان افزود: به گفته ناظران اگر هرج و مرج و بی‌قانونی همچنان در خارج از مناطق مخصوص برگزاری تظاهرات ادامه داشته باشد، شاید این حادثه وحشتناک باز هم علیه دیگران هم تکرار شود. این در حالی است که بسیاری به منظور حمایت از تظاهرکنندگان و خانواده‌های ساکن نزدیک اماکن محل برگزاری تظاهرات در برابر بی قانونی و بازگرداندن امور به اوضاع طبیعی، لزوم مداخله نیرو‌های امنیتی و اعمال سیطره کامل آن‌ها را خواستار هستند.

جنایت علیه این نوجوان عراقی واکنش‌های زیادی در پی داشت و آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت دینی عراق، هم خواستار محاکمه عاملان این حادثه هولناک شد. آیت‌الله سیستانی دیروز در بیانیه‌ای تاکید کرد: قتل، آدم‌ربایی، روی زمین کشاندن اجساد و تکه‌تکه کردن آن‌ها جرایمی است که باید عاملان آن محاکمه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار