معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه از عبور ۳۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 14 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،آیین تکریم خادمان اربعین حسینی با حضوردری نجف آبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه کرمانشاه و ستاد اربعین به ریاست استاندار و شورای تامین در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

براساس این گزارش ،محمد ابراهیم الهی تبار، جانشین استاندار در ستاد اربعین در این جلسه گفت: اربعین به خوبی در استان کرمانشاه برگزار شد،که بیش از ۴ میلیون زائر از کرمانشاه تردد کردند و حدود ۳۰۰هزار نفر آن ها از مرز خسروی عازم کربلای معلا شدند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه افزود: هنگام بسته شدن یطرفه ۴۸ ساعته مرز خسروی ورود زائران به کشور و تردد کامیون تجار به طور کامل انجام شد که پس از پیگیری از ریاست جمهوری، شورای عالی امنیت ملی، حج و زیارت و مشاورین مقام معظم رهبری این مشکل رفع و مرز از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر باز بود.

وی با بیان اینکه برگزاری اربعین یک ماموریت اعتقادی بود تصریح کرد: ستاد اربعین متشکل از ۱۷ کمیته و ۲۰ عضو ثابت در ایام اربعین خدمت رسانی کردند.

الهی تبار تصریح کرد:همچنین ۱۰ شهرستان در مسیر اربعین قرار داشت که ستاداربعین در همه شهرشتان ها تشکیل شد که حضور ۴ میلیون زائر را مدیریت می کرد و ۱۸ جلسه ستاد اربعین شامل ۴ جلسه ویژه با حضور مسئولین کشوری و بیش از ۲۰ جلسه با مسئولین عراقی برگزار و ۳۰ بازدید مدیران ارشد که ۱۰ مورد آن کشوری بودند انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور قرارگاه مرزی خسروی در کنار ستاد اربعین افزود: ۱۵۰ موکب در سطح استان و ۱۶ مورد در کشور عراق برپا شد که ۱۲ موکب در قصرشیرین و ۶ موکب در مرز خسروی بودند. همچنین حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس زائران را درمسیر اربعین در کشور عراق جابجا کردند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه در پایان گفت: کمیته آسیب شناسی نیز برای شناسایی ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت تشکیل شده تا با قدرت بیشتری در سال آینده به خدمت رسانی اربعین حسینی بپردازیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار