مدیرکل امور بانوان و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در قزوین:
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در استان قزوین، یکی از دلایل بروز پدیده کودکان کار را مهاجر پذیری قزوین دانست.
کد خبر: ۸۰۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 14 December 2019

مهاجرپذیری موجب افزایش پدیده کودکان کار شده است

به گزارش تابناک قزوین،صدیقه ربیعی،دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در قزوین،اظهار کرد: آموزش از حقوق اولیه تمام کودکان است و باید تمهیداتی اتخاذ شود که همه کودکان از آن بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه سمن‌ها نیز آموزش را به عنوان نخستین موضوع مد نظر قرار می دهند، افزود: دومین حق آنان نیز بهداشت، نشاط و سلامت کودکان از نظر جسم و روح است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: با این علل کودکان کار به واسطه کاری که در کودکی به آنان تحمیل می شود از این حقوق برخوردار نیستند و پدر و مادر معتاد از نمونه‌های تحمیل کار به کودکان است.
ربیعی با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی بر پدیده کودکان کار تصریح کرد: با وجود این نمی توان تمام کودکان کار را ناشی از شرایط اقتصادی دانست بلکه گاهی ریشه آن فرهنگی و نوعی بهره‌کشی خانواده‌ها برای رسیدن به اهداف اقتصادی است.
وی با بیان اینکه مهاجرپذیری قزوین نیز در افزایش آمار کودکان کار موثر بوده است، خاطرنشان کرد: در مواردی نیز شکل باندی و ساماندهی شده‌ی پدیده کودکان کار در استان مشاهده شده است.
دبیر کنوانسیون حقوق کودک در استان قزوین یادآور شد: گاهی هم زیاده‌خواهی مالی خانواده‌ها علت اصلی است و به دلیل درآمدی که این کودکان به واسطه ترحم مردم دارند، برخی خانواده‌ها طمع می‌کنند و برخورد نادرست شهروندان و دلسوزی مردم، آن را تشدید می کند.
ربیعی با بیان اینکه در راستای بهبود وضعیت کودکان کار در استان تکالیفی برای تمام دستگاه‌های متولی مشخص شده است، بر اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت سازمانهای مردم‌نهاد در زمینه حقوق کودکان کار تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار