مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: طرح جامع گردشگری در استان ایلام دارای نواقصی است که باید اصلاح و بازنگری در آن صورت گیرد.
کد خبر: ۸۰۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 12 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده در دیدار با فرماندار شهرستان چرداول افزود: طرح جامع باعث رونق گردشگری و معرفی اماکن تاریخی و فرهنکی استان می شود و علیرغم کاستی هایی که در این طرح وجود دارد ولی در بعضی از مناطق استان اثرات مثبتی در بر داشته است.

وی اضافه کرد: در همه مناطق مختلف استان آثار و اماکن فرهنگی و باستانی متنوعی وجود دارد که می شود در قالب برنامه های بوم گردی و گردشگری و ایجاد بسترهای مناسب باعث رونق اقتصادی و به تبع آن اشتغال پایدار شد و تلاش می کنیم با برنامه ریزی های جامع و دقیق طرح جامع گردشگری را متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود هر منطقه تنظیم و اجرا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام یادآور شد: کثرت تعداد پروژه ها و پراکندگی آن در شرایط کمبود اعتبارات و منابع مالی باعث کندی در اجرای آنها می شود و در این خصوص قصد داریم در هر شهرستان یک پروژه جامع و کامل را شروع و به سرانجام برسانیم که این کار باعث رضایتمندی مردم و گردشگران خواهد شد.

شنبه زاده تاکید کرد: تکمیل و تجهیز طرح های گردشگری را در تمام شهرستان ها پیگیری می کنیم تا بتوانیم از این پروژه ها برای جذب گردشگر در استان کارهای خوبی انجام دهیم.

وی اظهار داشت: برای ساخت و تکمیل پروژه روستای هدف گردشگری روستای زنجیره علیا در شهرستان چرداول تاکنون ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و نواقص و کمبود این طرح که بحث جاده ارتباطی و تعمیر پل ورودی روستا را در دستور کار قرار داده ایم.

شنبه زاده ادامه داد: بهترین مسیر برای جاده سلامت در چرداول این مسیر گردشگری روستای زنجیره علیا است که در کنار آن نیز می توان تعدادی بوم گردی نیز قرار دهیم و از مردم شهرستان می خواهیم در این راستا و عنایت به وجود اعتبارات مناسب برای رونق بوم گردی اقدام کنند.

فرماندار چرداول نیز گفت: آثار باستانی و گردشگری زیبایی در این شهرستان وجود دارد که با فراهم کردن بسترهای لازم می توان در جذب گردشگران کارهای خوبی را انجام داد.

الیاس فتاحی یادآور شد: تنگه قیر در مسیر تردد زائران عتبات عالیات و مسافران مکان مناسبی برای رونق و جذب گردشگران است و در اعتبارات سال آینده به مقوله گردشگری نگاه ویژه ای خواهد شد.

وی منطقه تفریحی و جنگلی بانکول، دریاچه توریستی و تفریحی سرابله، تنگه قیر شباب، آتشکده موشکان، پارک جنگلی خرمه، منطقه چرویر و پشته آسمان آباد، قلعه سام، تپه های باستانی کزآباد ، قلعه والی در کهره، مناطق زیبای زردلان و پارک جنگلی پل سیمره را نمونه هایی از اماکن سیاحتی و تفریحی چرداول عنوان کرد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار