رئیس فدارسیون نجات غریق و غواصی از اخذ موافقت‌های اولیه برای تاسیس پایگاه غواصی خاورمیانه در ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 11 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ایلخان نوری ، ایران را از قدرت‌های اصلی غواصی در خاورمیانه معرفی کرد و گفت: به اذعان فدرسیوان جهانی، نجات غریق و غواصی ایران نه تنها در خاورمیانه، بلکه در میان کشورهای آسیایی نیز بسیار قدرتمند است.

وی به وجود اماکن آبی طبیعی فراوان در ایران اشاره کرد و افزود: در کنار این پتانسیل‌ها و باتوجه به جایگاهی که اکنون در رشته غواصی داریم، پیشنهاد تاسیس پایگاه غواصی خاورمیانه در ایران را به رئیس فدارسیون جهانی دادیم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه پیگیری‌هایمان را بصورت جدی برای تاسیس این پایگاه ادامه می‌دهیم، گفت: می‌خواستیم در سفری که قرار بود "آنا آرژانوا" رئیس فدارسیون جهانی در تاریخ 9 آذر به ایران داشته باشد این مسئله را قطعی کنیم، اما این سفر به تعویق افتاد و در ماه‌های آینده انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با تاسیس این پایگاه، از وجود مدرسان خوبی که در این رشته داریم، استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه از احتمال المپیکی شدن چند زیرشاخه این دو رشته برای المپیک 2024 خبرداد و گفت: در حال حاضر چند رشته زیرمجموعه نجات غریق و غواصی در لیست انتظار المپیکی شدن هستند و باتوجه به پیگیری‌های فدراسیون جهانی این احتمال وجود دارد تا سال 2024 شاهد المپیکی شدن آنها باشیم.

وی در ادامه به اجرای موفقیت آمیز طرح استقرار ناجیان غریق در اماکن پرخطر آبی کشور در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: باتوجه به بارش‌های زیاد اواخر زمستان و اوایل بهار امسال و پرآب شدن رودخانه‌ها و اماکن آبی طبیعی کشور، این طرح در هشت استان کشور اجرایی شد که خوشبختانه کاهش آمار غریق‌ها را بدنبال داشت.

نوری تصریح کرد: در فصل گرم امسال مجموعا 4350 نفر توسط ناجیان غریق کشور از خطر غرق شدن نجات پیدا کردند و کاهش 19 درصدی غریق‌ها را در شمال کشور داشتیم.

وی تاکید کرد: برای تداوم و گسترش این طرح به حمایت مالی استانداری‌های کشور نیاز داریم، چراکه متولی طرح صیانت از رودخانه‌ها و اماکن آبی در کشور وزارت کشور، وزارت نیرو و استانداری‌ها هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار