علی کریمی در گفتگو با تابناک:
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت:شهروندان درخصوص کلاهبرداری با موضوع طرح رمز دوم یکبار مصرف به لینک‌هایی که در فضای مجازی و یا از طریق پیامک ارسال می‌شود توجهی نکرده و فقط به سایت بانک خود مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۰۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 11 December 2019

علی کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از جرائم سایبری و فیشینگ حساب های بانکی اقدام به فعال سازی رمز پویا (رمز یکبار مصرف) کرده است.

وی افزود: در همین راستا ممکن است مجرمان با شگردهای خاص ، قربانیان خود را به سایت‌های طراحی شده از سوی خود کشانده و به بهانه اعطای رمز یکبار مصرف از آنها کلاهبرداری کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: قربانیان با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، شامل شماره کارت، رمز دوم و ... بی اطلاع از فیشینگ بودن سایت دارند بوده و تمام اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار مجرمان قرار می دهند

کریمی تاکید کرد: کاربران باید مراقب بوده و فریب مجرمان را نخورند و برای فعال نمودن رمز دوم خود حتماً به سایت بانک خود مراجعه و طریقه فعال سازی را مطالعه کنند.

وی ابراز داشت: رمز پویا از دو طریق نرم افزاری و پیامکی قابل استفاده خواهد بود برای کسب اطلاعات لازم از طریق شعب بانک اقدام شود، برای دریافت اپلیکیشن بانک به سایت بانک مورد نظر مراجعه و از دانلود هرگونه نرم افزار از طریق شبکه‌های اجتماعی و هر سایتی غیر از سایت بانک خودداری کنید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار