معاون آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه مجوز جذب دانشجوی خارجی صادر شده است، گفت: امکانات خوابگاهی و رفاهی برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه مهیا شده است.
کد خبر: ۸۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 11 December 2019

کمال غانمی اظهار کرد: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را دریافت کرده است. با توجه به همجواری خرمشهر با عراق، دانشجویان خارجی را عمدتا دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در دانشگاه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی برای جذب دانشجوی خارجی هستیم اما در سال تحصیلی آینده جذب خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه توافق‌هایی با دانشگاه‌های تبریز و امیرکبیر برای استفاده از هیات علمی این دانشگاه‌ها انجام شده است، ادامه داد: ترجیحا در رشته‌هایی که در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر وجود دارند، دانشجوی خارجی جذب می‌شود اما در صورتی‌که متقاضی برای ثبت‌نام در رشته‌های دیگر وجود داشته باشد، با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه‌های تبریز و امیرکبیر بسته شده است، می‌توانیم متناسب با درخواست‌ها، در رشته‌های دیگر نیز کلاس برگزار کنیم.

غانمی با بیان اینکه دانشجوهای خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش خواهند شد، گفت: امکانات خوابگاهی و رفاهی برای دانشجویان خارجی مهیا شده است. ظرفیت جذب دانشجوی خارجی در مقاطع ارشد و دکتری متناسب با درخواست‌ها و در حد توان امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار