رضا اردکانیان:
وزیر نیرو از افزایش ۳۸ درصدی تولیدات برق نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 10 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رضا اردکانیان در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه در نیرو. اه سیکل دالاهو گفت: سطح بسیار خوبی از همواری و همبستگی بخش خصوصی و دولتی شکل گرفته که می‌توان عنوان صنعت برق به مجموع آن دو نسبت داد. اکثر برنامه ریزی‌های منطقه ای، داخلی و بین المللی سطح خوبی با ظرفیت بخش خصوصی دارد بطوریکه صد‌ها شرکت فعال با ۱۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در این عرصه موجود می‌باشد.

 

وزیر نیرو در ادامه افزود: بیش از ۶۰ درصد نیروگاه‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که نوید صنعت پویا را به ما می‌دهد؛ همچنین امکان تبادل انرژی با تمام کشور‌های مرزی که مرز مشترک زمینی با ما دارند امکان پذیر است. تبادلات برق با عراق مطابق برنامه انجام و برنامه دوم با روسیه و استفاده از امتیازات آن در دست کار است. هم اکنون شرکت‌های متعددی فعال هستند و این امکان فراهم شده که نیاز بخش‌های مختلف به عنوان یک صنعت زیرساختی تامین شود. یکی از شاخص‌ترین‌های تولیدی ۴ دهه پیش ۷۰۰۰ مگاوات بوده که اکثر نیروگاه‌ها تکنولوژی‌های خارجی داشتند و از این حیث آسیب پذیر بودند.

اردکانی تصریح کرد: علارغم تحریم و جنگ تحمیلی هم اکنون در شرایط خوبی هستیم بطوریکه ظرفیت تولیدات به ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده کشور است و دولت ۱۱ و ۱۲ با پشتیبانی مجلس و فعالیت بخش خصوصی بخش روشن تری از کارنامه غرور آفرین را رغم زده است. ظرفیت نصب شده از سال ۹۲، ۱۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات تولید به مدار شبکه وارد و تا پایان ۱۴۰۰، ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده کشور اضافه می‌شود که در مقایسه با سال‌های قبل ۳۸ درصد افزایش تولیدات برق را داشتیم. یکی از مهم‌ترین حقوق ملت در جریان قرار گرفتن آن‌ها از دستاورد‌ها است، همچنین دلیل به ثمر رسیدن این پروژه‌ها پیگیری‌ها توسط مجموعه وسیعی می‌باشد که سهم نمایندگان قابل اهمیت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار