بانوی کبدی کار کرمانشاهی از تلاش برای احیاء کبدی بانوان در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 10 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آزاده صیدی ، به تشریح چرایی افول کبدی بانوان در کرمانشاه طی سالهای اخیر پرداخت و اظهار کرد: تا سال 95 تیمی قدرتمند داشتیم که چندین دوره در رقابت‌های لیگ برتر کبدی کشور حضور داشت، اما از این سال به دلایلی دیگر نتوانستیم در این لیگ حضور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: آسیب دیدگی شدید یکی از مهره‌های اصلی تیم و کناره گیری‌اش از کبدی و نیز حواشی که از این سال در کبدی بانوان کرمانشاه پیش آمد، باعث شد تا دچار افول شویم.

بانوی کبدی کار کرمانشاه از تلاش‌ برای احیای کبدی بانوان در کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه اخیرا خانم سیف -دختر بنیانگذار کبدی کرمانشاه- در استان به دنبال جمع کردن استعدادها و تشکیل تیمی برای حضور در لیگ یک و صعود به لیگ برتر است.

وی یادآور شد: اگر در ادامه این تلاش‌ها، کبدی بانوان در کرمانشاه دوباره دچار حاشیه شود، این رشته در استان کاملا از بین می‌رود، برای همین باید مراقب حواشی باشیم.

صیدی تاکید کرد: اینکه یک تیم از استان در لیگ برتر نداریم، باعث شده تا ورزشکاران مطرح استان برای استان‌های دیگر بازی کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه وضعیت کبدی بانوان در سطح ملی نیز چندان مطلوب نیست، عنوان کرد: زمانی که سال گذشته در مسابقات المپیک آسیایی برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کردیم و طلا گرفتیم، مسئولان کمیته المپیک قول دادند که علاوه بر پاداش تیمی 80 سکه‌ای، به هرکدام 5500 دلار نیز پاداش بدهند.

این بانوی ملی پوش کبدی ایران اضافه کرد: ماه‌ها پس از بازگشت از این مسابقات پاداش 5500 دلاری به 2500 دلار کاهش یافت و 80 سکه هم شد 240 میلیون تومان حواله که آن را هم با سختی توانستیم بگیریم.

وی تاکید کرد: ورزشکاران وقتی این بدقولی‌ها را می‌بینند، طبیعی است که دیگر انگیزه چندانی برای ادامه کار نداشته باشند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار