معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با پایان زمان ثبت نام آمار داوطلبین شرکت کننده در این دوره را اعلام کرد و گفت: در این دوره از انتخابات ۴۰۹ نفر از استان کرمانشاه ثبت نام کردند.
کد خبر: ۸۰۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 08 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،دومين نشست خبري انتخابات ٩٨ با موضوع ارائه آمار كانديداهاي حوزه هاي انتخابيه و ساير گزارش هاي توصيفي روز يكشنبه مورخ ١٧ آذرماه در دفتر معاونت سياسي ، امنيتي و اجتماعی استانداري ( رئيس ستاد انتخابات) برگزار شد.

براساس این گزارش،ابراهیم الهی تبار ضمن اعلام پایان ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: ثبت نام در ۳۲ حوزه اصلی و فرعی انجام شد و تا روز پنج شنبه انتخاب معتمدین هیئت های نظارت استان و شهرستان ها انجام شد.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه این اولین دوره از انتخابات است که دادستان ها عضو هیئت های اجرایی هستند افزود: هم زمان با ثبت نام استعلام از مراجع چهارگانه در قالب سامانه صورت گرفته و ظرف مدتی که قانون گذار معین کرده پاسخ داده می شود. از امروز مورخ ۱۷ آذر ۹۸ تا ۲۶ آذر هیئت های اجرایی موظف هستند صلاحیت داوطلبین را بررسی و روز ۲۷ آذر نتیجه را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبین رد صلاحیت شده از تاریخ ۲۸ آذر به مدت ۴ روز فرصت دارند مراتب اعتراض خود را به هئیت های نظارت اعلام کنند.

الهی تبار با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۴۰۹ نفر در استان کرمانشاه ثبت نام کردند، عنوان کرد: نسبت به دوره قبل ۳۸ درصد نسبت به دوره قبل افزایش ثبت نام داشتیم، ترکیب جنسی داوطلبین در این دوره ۴۵ نفر خانم معادل ۱۱ درصد و آقا ۳۶۴ نفر معادل ۸۴ درصد است، ترکیب تحصیلات شامل فوق دیپلم، لیسانس، کارشناسی ارشد، دکتری و حوزوی است که داوطلبین با تحصیلات فوق لیسانس بیشترین و فوق دیپلم کمترین ثبت نام کردند، افرادی که تحصیلات شان از فوق لیسانس کمتر است و ثبت نام کردند از نمایندگان ادوار گذشته بودند و یا دارای سهمیه ایثار گری هستند و در ترکیب سنی ۳۰ تا ۳۵ سال بیشترین شرکت کننده و ۶۰ سال به بالا کمترین شرکت کننده در این دوره داشتیم.

این مسئول گفت: داوطلبین در این دوره از مشاغل مختلف شامل شغل آزاد، بیکار، استاد دانشگاه، بازنشسته، روحانی، فرهنگی، کارمند، نظامی، نماینده، وکیل و قاضی، پزشک شرکت کردند که بیشترین شرکت کننده از کارمندان بودند، همچنین ترکیب ادیان و مذاهب ۸۴ درصد شیعه و ۱۶ درصد اهل سنت هستند.

الهی تبار ضمن اشاره به اینکه به ازای هر کرسی مجلس در حوزه کرمانشاه ۶۹ نفر شرکت کردند، اظهار کرد: میانگین شرکت کننده برای هر کرسی در استان ۵۲ نفر است، در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث ۵۲ نفر، گنگاور، هرسین و صحنه ۲۹ نفر، کرمانشاه ۲۰۸ نفر، اسلام آباد، دالاهو ۴۲ نفر، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب ۳۲ نفر و سنقر ۳۸ نفر شرکت کردند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ابراز داشت: بعد از فضا سازی که بعد از خروج آمریکا از برجام و تنش های اقتصادی و اجتماعی و برنامه هایی که برای پایین آوردن تاب مردم اجرا کردند، این اولین انتخابات بعد از این جریان است و این انتخابات میزان سرمایه اجتماعی مردم برای مقابله با بحران ها و استکبار را تعین میکند.

الهی تبار با تاکید بر نقش قابل توجه رسانه ها در انسجام، وحدت ملی و امید آفرینی، افزود: رسانه ها با همکاری مسئولین می توانند انتخابات را به سمت و سویی حرکت دهند و فضا را طوری تنظیم کنند که همه مردم با نگاه ها و سلایق مختلف نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند و انتخابات پرشور و با شکوه رقم بخورد، این انتخابات می تواند باطل سحر همه طرح ریزی های دشمن باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار