بانک ایران زمین تمام برنامه خود را بر این گذاشته که مشتریان بانک، کمترین مراجعه حضوری را به بانک داشته و در هزینه زمانی و ریالی آنها صرفه جویی شود.
کد خبر: ۸۰۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 07 December 2019
بانک ایران زمین تمام برنامه خود را بر این گذاشته که مشتریان بانک، کمترین مراجعه حضوری را به بانک داشته و در هزینه زمانی و ریالی آنها صرفه جویی شود و برای این منظور از فناوری های نوین برای این کار بهره برده است. 
 
این بانک برای مشتریان خود علاوه بر استفاده از سرویس پیامک، اپلیکشن رمز ساز را طراحی کرده‌است همچنین در نظر دارد که تا خرداد 1399 بالغ بر 70 سرویس را در همراه بانک خود ارائه کند. 
 
فرهاد اینانلویی ، معاون فناوری بانک ایران زمین با بیان مطالب فوق در تشریح این برنامه ها در گفت‌وگو با   بانکداری ایرانی  ، اظهار کرد: بانک ایران زمین از یکسال گذشته به دنبال این بوده که برای کسانی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند رمز دوم  پویای اینترنتی را در نظر گرفته بگیرد. علاوه بر این  مقرر شده است که از ابتدای  دی ماه سال جاری رمز دوم اجباری شود. از طرف دیگر ممکن بود که بسیاری از مشتریان بانک ایران زمین یا دیگر بانک ها با این مساله آشنایی کافی نداشته  یا به هر دلیلی پیامک از  طریق سیستم مخابراتی برای مشتریان ارسال نشود، بنابراین علاوه بر پیامک شدن رمز یک بار مصرف نرم افزاری نیز در نظر گرفته شد تا مشتریانی که قصد خرید اینرنتی دارند به اختیار خود بتوانند از اپلیکشن رمز ساز یا پیامک استفاده کنند. 
 
اینانلویی به مشتریان بانک توصیه کرد : همانطور که اشاره شد به هردلیلی ممکن است که پیامک از سیستم مخابراتی به دست مشتری نرسد، اما اپلیکیشن همواره فعال بوده و رمز تولید می کند لذا توصیه ما به استفاده از اپلیکیشن رمز دوم است چرا که مشکلی را در پی نخواهد داشت. البته این به معنی قابل استفاده نبودن سیستم پیامک نیست بلکه مشتری مختار است که هرکدام  از امکانات را دوست داشته و راحت تر است، استفده کند. از طرف دیگر به توجه به ترافیک مخابراتی در ایام شلوغ مانند ایام عید نوروز استفاده از این اپلیکیشن بهتر خواهد بود؛ چرا که زمان استفاده از رمز یک بار مصرف دو دقیقه است واگر در این دو دقیقه استفاده نشود رمز منقضی شده و باید دوباره اقدام کند. 
 
وی با توجه به آمار استفاده از سیستم اینترنتی مشتریان گفت: پیش بینی می شود که 70درصد از مشتریان بانک ایران زمین از این سستم استفاده کنند، اما در حال  حاضر که این روش یعنی اجباری شدن استفاده از رمز دوم عملیاتی نشده حدو 5 درصد از مشتریان این اپلیکیشن را نصب کرده اند و برنامه بانک این است که تا اول دی ماه به همه مشتریان اطلاع رسانی شده و آموزش های لازم ارائه شود. اما اگر مشتری اپلیکیشن رمز ساز را نصب نکرده نگران نباشد چرا که می تواند به راحتی از سیستم پیامک استفاده کند.
 
معاون فناوری بانک ایران زمین در خصوص همراه بانک ایران زمین گفت: همه اهداف ما این است که مراجعه مشتریان به شعب را کاهش دهیم تا در هزینه زمانی و ریالی مشتریان صرفه جویی شود در گذشته در سرویس دیجیتال خود سه تا نمونه را ارائه کردیم اما نسخه جدیدی را در اذر ماه امسال به پایان رساندیم و آزمایش‌های لازم  انجام شده که تعداد این خدمات را افزایش داده است. به عنوان نمونه خدمات بیمه و گردشگری  را اضافه کردیم.
 
 در واقع ،  تمام سعی ما بر این است که وقتی مشتری وارد فضای اپلیکیشن موبایل بانک ایران زمین می شود،  برای رفع نیازهای دیگر خود از این اپلیکیشن خارج نشده و همه نیازهای مالی خود را از این طریق حل کند، بنابراین در نظر داریم  که 70 سرویس را در اپلیکیشن موبایل بانک خود برای مشتریان ارائه کنیم  تا بدون حضور مشتری از صدور کارت، دسته چک و دیگر خدمات را از همین طریق دریافت کند.
 
برچسب ها: بانک ایران زمین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار