یاسر طلوعی در گفتگو با تابناک:
دبیر المپیاد دانشجوی غرب کشور گفت: شرکت دانشجویان در این المپیادها باعث پیشرفت آنها خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 04 December 2019

یاسر طلوعی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: المپیاد هر ساله در چند مرحله برگزار می شود که مرحله اول ان ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه و کسانی که در مرحله اول رتبه ی کمتر از ۱۵ کسب کنند از کل مزایای المپیاد برخوردار می شوند‌.

وی در ادامه افزود: در کشور ۱۰ منطقه المپیادی داریم که منطقه ۵ غرب کشور که شامل دانشگاه رازی، دانشگاه کردستان، دانشگاه لرستان، دانشگاه ایلام و دانشگاه صنعتی کرمانشاه است و امسال بیشترین رقابت ها در رشته ی کامپیوتر با ۲۰ شرکت کنند‌ در مابقی رشته ها تعداد شرکت کنندها متغییر بود. 

طلوعی در خصوص نحوه ی رقابت ها تصریح کرد: شرکت کنندگان باید از نفر اول نمره بالاتری کسب کنند که به دور بعد برودند که ازهر ۱۰ منطقه ۵ نفر به مرحله ی کشوری می رود.

دبیر المپیاد دانشجوی منطقه ی غرب کشور در اخر گفت: کسانی که رتبه المپیادی داشته باشند میتوانند بدون ازمون مشغول تحصیل در کارشناسی ارشد و دکترا شوند و اگر آقایون رتبه ۱تا۱۵ را کسب کنند می توانند از سازمان ملی نخبگان مجوز گذراندن طرح سربازی هم زمان با مقطع تحصیلی را درخواست کنند و همچنین کسانی که رتبه کشوری ۱تا۵ را کسب کنند بدون کنکور وارد دانشگاهها میشوند و تا اتمام تحصیل هر ماهه ۹۹۰ هزار تومان حقوق دریافت میکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار