شمس اله امیری در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه انفورماتیک رایانه کرمانشاه گفت:قیمت موبایل تابع قیمت دلار بوده و هم اکنون موبایل در بازار کم شده است و تنها درصورت وارد شدن تعداد کافی موبایل از افزایش قیمت آن جلوگیری می شود.
کد خبر: ۸۰۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 04 December 2019

شمس اله امیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به ۵۹۹ واحد صنفی تحت نظر اتحادیه اظهار کرد: ماشین های انفورماتیک، رایانه، سیم پیچ و موبایل رسته های مختلف در اتحادیه انفورماتیک رایانه است.

وی خاطر نشان کرد:همچنین توزیع سیم کارت های ۳ اپراتور کشور در واحدهای پرونده دار این اتحادیه انجام شده و با صدور سند این سیم کارت ها به مشتریان واگذار می شودو فروش سیم کارت در سوپرمارکت ها و سایر مغازه ها غیرمجاز بوده و درصورت بروز هرگونه مشکلی، عواقب به عهده خریدار است.

رئیس اتحادیه انفورماتیک رایانه کرمانشاه افزود: برای ریجستری کردن و نیز دریافت بسته معیشتی حتما باید سیم کارت به اسم فرد بوده و ممکن است مشکلاتی در این زمینه پیش بیاید و فروش سیم کارت نیز در پیشخوان های دولتی انجام و از اتحادیه مجاز هستند.

امیری با بیان اینکه کسبه در صورت داشتن پروانه اتحادیه انفورماتیک رایانه می توانند از شرکت ها سیم کارت تهیه کنند، تصریح کرد: متاسفانه تقریبا تمام تلفن های همراه وارداتی بوده و سوبسیدی برای خرید موبایل از کشورهای خارجی در نظر گرفته نشده است؛ لذا هزینه ای برای تاجران و گمرک صرف شده و فروشندگان موبایل را با سود ۷ تا ۱۰ درصد فاکتور اصلی می فروشند.

وی ابراز داشت: به دلیل نوسانات بازار ارز امکان بازرسی و نظارت روی واحدهای صنفی دشوار شده است. روال کار بدین صورت است که فروشندگان اجناس خریداری شده در گرانی را با توجه به فاکتور اصلی فروخته و با ارزان شدن آن با قیمت پایین تر با توجه به فاکتور جدید می فروشند.

امیری در پایان تاکید کرد: ۳ بازرس در اتحادیه و ۱۴ بازرس از اتاق اصناف نظارت ویژه ای روی واحدهای صنفی در استان دارند؛ اما برخوردی توسط بازرس اتحادیه به دلیل عدم داشتن قدرت اجرایی وجود ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار