شهردار کرمانشاه گفت: مناسب‌سازی فضای شهر کرمانشاه وضعیت مطلوبی ندارد، لذا به‌دنبال این هستیم که آمار را در این راستا به حد مطلوبی برسانیم.
کد خبر: ۸۰۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 03 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  فارس، در قانون 2 ماده حمایت از معلولان مصوبه 96، آمده است که تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، ارگان‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی ملزم هستند در چارچوب بودجه خود همه ساختمان را برای تردد معلولان مناسب‌سازی کنند.

اما این قانون تا به چه اندازه در شهر کرمانشاه جدی گرفته شده است؛ شهردار این شهر می‌گوئید: مناسب‌سازی فضای شهر کرمانشاه وضعیت مطلوبی ندارد.

سعید طلوعی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مناسب‌سازی فضای شهری کرمانشاه برای استفاده سالمندان، معلولان، جانبازان، بانوان باردار و... در گذشته چندان به آن پرداخته نشده، لذا یک پرسه زمان‌بر است.

وی گفت: امسال در حاشیه کارهای عمرانی که در پیاده‌راه‌ها، جداول، خیابان‌ها و... انجام می‌شود این قانون مدنظر است و بحث مناسب‌سازی اجرا می‌شود.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: در مناطقی که کار عمرانی در دست اقدام نداریم، حتما به این موضوع پرداخته می‌شود و به‌دنبال این هستیم که آمار را در راستای مناسب‌سازی فضای شهری به حد مطلوبی برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در ادامه، گفت: جلسات مناسب‌سازی با حضور معاون عمرانی استاندار و نمایندگان اراده‌های مختلف که متولی مناسب‌سازی هستند در استانداری به صورت فصلی برگزار می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ و ابلاغ می‌شود.

فاطمه رضوان‌مدنی، بحث مناسب‌سازی را یکی از شاخص‌هایی مهم بهزیستی در راستای نمره دادن به 68 اداره‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی در جشنواره رجایی عنوان کرد و افزود: این نمره براساس چهار آیتم مناسب‌سازی آسانسورها ، ورودی ساختمان، سرویس‌های بهداشتی و معابر داده می‌شود که همه اداره‌ها موظف هستند این مسائل را در ارتباط با تردد راحت جانبازان، معلولان و... رعایت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار