معاون سیاسی ،اجتماعی وامنیتی استانداری کرمانشاه گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولین در سال ۹۴ تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد این قانون جامع و شامل بخش های معیشیتی، فرهنگی و بخش های مختلفی است و میتواند منشوری برای زندگی معلولین باشد.
کد خبر: ۸۰۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 03 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد ابراهیم الهی تبار در مراسم دوازدهم آذر ماه روز که به مناسبت روز جهانی معلول برگزار شد ضمن بزرگداشت این روز اظهار کرد: مددجویان محدودیت هارو به سخره گرفتن و نشان دادند این محدودیت ها مانع از ارائه توانمندی هایشان نیست و از همه افرادی که بی وقفه ای در جهت ساماندهی و ارائه خدمات برای خوبان جامعه تلاش می کنند، تقدیر و تشکر می کنم که تسکین آلان دردمندان جامعه هستند. 

وی افزود: این قانون در سال ۹۷ تصویب شد و امروزه در بخش های مختلف از جمله مراکز دانشگاهی، آموزش عمومی، درمان، اشتغال، فعالیت های فرهنگی ورزشی و در مجموع یک قانون جامع جهت خدمت رسانی به معلولین است.

الهی تبار تصریح کرد: امروز استان کرمانشاه پایگاه خیرین نیک اندیش شده است .انجمن نوآوران در محروم ترین مناطق استان به درمان کسانی می پردازد که سخت ترین وضعیت معیشتی دارد و این توفیقی است و اخیرا نیز انجمن مرهم در استان لب شکری های مادرزادی که وضعیت معیشتی خوبی ندارند جراحی و درمان کرد.

این مسئول عنوان کرد: خیرین مسکن ساز برای معلولین با همت مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه میلیارد ها تومان جهت حل مشکل مسکن دارای دو معلول اختصاص داده شد. همچنین برای افرادی که تک معلول هستند مبالغی تعیین شد که حرکت عظیمی در جهت همدردی و هم نوعی در مجموعه استان شکل گرفته و شعاع این اتفاق سراسر کشور در برگرفته است.

وی با اشاره به پیگیری های استاندار کرمانشاه، عنوان کرد: ۱۶۰۰ جهیزیه برای خانواده های بهزیستی و کمیته امداد تهیه شدهاست.

معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: زمانی معلولینی که مشکل حرکتی داشتند از چشم مسئولین دور بودند .امروزه شاهد هستیم در فعالیت های ورزشی، خدماتی و مدیریتی فعالیت و برای کشور افتخار آفرین هستند.

الهی تبار خاطر نشان کرد: از مهمترین کارهای که در جهت کاهش معلولین جامع باید انجام بدهیم غربالگری ژنتیکی بود که آغاز و در دست اقدام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار