با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن، اقبال صاحبان خودرو و رانندگان برای استفاده از سوخت گاز به جای بنزین بیشتر شده و چون بسیاری از خودروها به صورت کارخانه‌ای دوگانه‌سوز نیستند، برخی افراد سراغ نصب تجهیزات LPG به صورت غیراستاندارد می‌روند که بسیار خطرآفرین است.
کد خبر: ۸۰۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 03 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مخزنی که برای استفاده از گاز LPG در خودروها تعبیه می‌شود معمولا استانداردهای لازم را ندارد و خطرناک است و بیشتر مواقع نیز کار نصب این مخازن از طریق مراکز غیرمجاز صورت می‌گیرد. رانندگان نیز برای اینکه بهای کمتری پرداخت کنند LPG را به گاز CNG که راه‌اندازی آن هزینه بیشتری داردT ترجیح می‌دهند.

بارها پیش آمده که در خودرویی نشسته‌ایم که در آن بوی گاز به شدت استشمام می‌شود و یا تصاویر و فیلم‌های از آتش گرفتن خودروها به دلیل استفاده از گاز LPG غیراستاندارد بیرون آمده، اما باز هم برخی سراغ آن می‌روند.

این روزها با گران شدن بنزین اقبال مردم خصوصا اقشار متوسط و ضعیف به این نوع سوخت بیشتر شده و لازم است دستگاه‌های نظارتی در این زمینه پای کار بیایند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت‌هایی که در بخش‌های مختلف بعد از افزایش قیمت بنزین در نظر گرفته شده، گفت: یکی از برنامه‌های ما نظارت بر وضعیت سوخت LPG و برخورد با مراکز غیرمجاز است.

داریوش جودکی در گفت و گو با ایسنا ادامه داد: بازرسین تعزیرات حکومتی با همکاری سایر بخش‌ها بر واحدهای نصب و عرضه گاز LPG برای خودروها نظارت دارند و در این نظارت‌ها با واحدهای غیرمجاز که ممکن است با نصب غیراستاندارد تجهیزات جان مردم را به خطر بیندازند، برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم نیز در صورتی‌که قصد دارند از سوخت گاز به جای بنزین استفاده کنند باید حتما سراغ مراکز معتبر بروند، عنوان کرد: گاهی افراد به دلیل پرداخت مبالغ کمتر سراغ واحدهای غیرمجاز می‌روند که در این صورت هم جان و هم مال آنها به خطر می‌افتد.

جودکی از مردم هم درخواست کرد در صورت مشاهده مراکز غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه 135 با تعزیرات در میان بگذارند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه استفاده از گاز LPG برای خودرو استانداردهای لازم را ندارد، گفت: از همین رو نظارت بر مراکز نصب و یا عرضه این نوع گاز در حوزه کاری استاندارد نیست.

محمودرضا نیازی ادامه داد: تنها خودروهای دوگانه سوز که سوخت CNG به صورت کارخانه‌ای برای آنها نصب شده مشمول استاندارد هستند که استانداردهای دوره‌ای برای آنها انجام می‌شود.

وی افزود: در این ایام از نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت CNG نیز غافل نخواهیم بود.

پیگیری‌های ایسنا برای صحبت با اتحادیه واحدهای صنفی نصب و عرضه LPG و CNG در استان بی‌نتیجه بود و ظاهرا این مراکز در داخل استان اتحادیه صنفی خاصی ندارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار