ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از روند کُند ساخت پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و تخصیص اندک اعتبارات این پروژه، گفت: با این شرایط حداقل تا ۱۰ سال آینده اُمیدی به ساخت این بیمارستان نداریم.
کد خبر: ۸۰۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 03 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی، با بیان اینکه متولی ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: برآورد اعتبار ساخت این بیمارستان حدود 2500 میلیارد تومان است و این درحالی است که اعتبار سال گذشته این بیمارستان حدود دو میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: با این روند اعتبارات به نظر می رسد سالها طول می کشد که این بیمارستان احداث شود و اعتبار داده شده حتی کفاف هزینه نگهبانی پروژه را هم نمی‌دهد.

مرادی با اشاره به اختصاص اعتبار 60 میلیارد تومانی برای ساخت این بیمارستان در سال جاری، گفت: اگر این اعتبار تخصیص شود شاید حرکت مثبتی در پروژه شروع شود، اما در صورت عدم تخصیص پروژه سالیان سال بدون حرکت باقی خواهد ماند.

وی به نیاز استان به ساخت این بیمارستان اشاره کرد وافزود: در حال حاضر 2847 تخت فعال در بخش خصوصی و دولتی استان داریم و طبق سند چشم انداز 1404 تعداد تخت‌های استان باید به 5115 تخت برسد، یعنی بیش از دو هزار تخت باید تا این سال در استان فعال شود.

مرادی تصریح کرد: تامین این تعداد تخت نیازمند و مستلزم ساخت بیمارستان‌های جدید است و ساخت بیمارستان 540 تختخوابی می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه برای استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر مجوز 750 تخت را برای این بیمارستان گرفته‌ایم و در صورت افتتاح تا هزار تخت هم قابلیت افزایش دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: از طرفی این بیمارستان در جنوب شهر در حال ساخت است و در صورت افتتاح می‌تواند از بار مراجعه به بیمارستان امام رضا(ع) واقع در شمال شهر کم کند.

وی افزود: همچنین افتتاح این بیمارستان قابلیت بزرگ آموزشی و بهداشتی و درمانی برای استان به عنوان قطب غرب کشور خواهد بود، اما با این روند تخصیص اعتبارات حداقل تا 10 سال آینده نمی توان به ساخت این بیمارستان امید داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار