مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مراکز و واحدهای صنعتی که آلاینده رودخانه قره‌سو هستند، شناسایی شده‌اند و مکلف هستند قبل از تخلیه پساب به دورن رودخانه، حتما پساب را تصفیه کنند.
کد خبر: ۸۰۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 03 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،فریدون یاوری، در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای سیستم فاضلاب خانگی در شهرها، اظهار داشت: شش شهر در استان (قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب، پاوه، کرمانشاه و بیستون) از قبل دارای سیستم تصفیه فاضلاب خانگی بوده‌اند که سال گذشته نظیر این سیستم در شهر کنگاور نیز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سیستم فاضلاب شهری در مابقی شهرها، پاوه در فازی دیگر، روانسر، ثلاث باباجانی، جوانرد و هرسین تقریبا کارهایش تمام شده که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ، ساماندهی رودخانه قره‌سو را جز برنامه‌های حفاظت محیط زیست از گذشته دور اعلام کرد و افزود: مراکز و واحدهای صنعتی که آلاینده رودخانه قره‌سو هستند شناسایی شده‌اند و مکلف هستند قبل از تخلیه پساب به درون رودخانه قره‌سو، حتما پساب را تصفیه کنند.

یاوری تصریح کرد: فاضلاب خانگی شهرهای روانسر و کرمانشاه نیز در طول مسیر به رودخانه قره‌سو تخلیه می‌شود که برنامه‌های در این راستا در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهر کرمانشاه از چند سال پیش دارای سیستم فاضلاب خانگی است که 35 تا 40 درصد فاضلاب شهر از طریق این سیستم تصفیه و بعد از آن درون رودخانه قره‌سو تخلیه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از خروجی سیستم تصفیه به درون رودخانه قره‌سو به‌عنوان یک سرمایه یاد کرد و افزود: در این شرایط که بحران آب مطرح است مجددا بازچرخانی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یاوری درخصوص تصفیه مابقی فاضلاب خانگی شهر کرمانشاه، اضافه کرد: برنامه‌ها و نقشه‌های آن آماده است، مسؤولان آب و فاضلاب شهری به‌دنبال تامین اعتبار و تخصیص هستند تا اقدامات اجرایی سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه را شروع کنند.

وی گفت: اگر پروژه‌های فاضلاب شهری استان به بهره‌برداری برسد حجم عظیمی از فاضلاب تولید شده مدیریت می‌شود که این اقدام بسیار خوبی محسوب می‌شود.

یاوری خاطرنشان کرد: حجم عظیمی از فاضلاب شهری قبل از اینکه به شکل خام به محیط تخلیه شود، استاندار زیست محیطی آن رعایت شده، آب بیرون آمده از آن از طریق آب و فاضلاب شهری در بخش صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای صنعتی بزرگ مانند پتروشیمی، نیروگاه و کارخانه سیمان در راستای کنترل، نظارت و عملیاتی کردن استانداردهای زیست محیطی دارای سامانه پایش هستند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار