محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان طی این مدت تعداد ۳۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد تعلیق و ۳۸ پروانه نیز توسط این اداره ابطال شده است.
کد خبر: ۸۰۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 02 December 2019

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ممنوع است گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و نیز استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 48 پروانه کاربرد علامت استاندارد درحوزه های مانند صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی و همچنین 5 پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی در راستای حمایت از محصولات بومی استان کرمانشاه در حوزه حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی و 7 پروانه مربوط به واحدهای کارگاهی چاقوی سنتی شهرستان کرند غرب، برای اولین بار در استان، توسط این اداره کل صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد: استفاده از علامت استاندارد در زمان ابطال و تعلیق بر روی کالاهای مربوطه توسط واحدهای تولیدی جرم محسوب می شود. از این رو در زمان ابطال یا تعلیق پروانه استاندارد، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحدهای تولیدی مذکور افزایش می یابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری بعمل آید.

نیازی ابراز داشت: هرساله مطابق طرح اجرای هماهنگ استاندارد کشوری، علاوه بر نظارت بر خط تولید واحدهای تولیدی تحت پوشش تمام مراکز عرضه و فروش فرآورده های مشمول استاندارد اجباری در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان مورد بازرسی کیفی قرار می‌گیرند که این اقدام در راستای خودداری از عرضه و فروش محصولات بدون علامت استاندارد است.



مدیر کل استاندارد در پایان خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان محترم به هنگام خرید کالای مورد نیاز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد اقدام به خرید کالا نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار