جواد معینی در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه کتابفروشان، از افت و خیز های بازار کتاب، گرانی کاغد و شرایط کسب جواز کتاب فروشی گفت.
کد خبر: ۸۰۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 01 December 2019

جواد معینی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: معضلی که این روزها بازار کتاب با آن مواجه است افزایش قیمت کاغذ است که منجر به افزایش قیمت کتاب و افت بازار کتاب گردیده، مردم در این شرایط توانایی خرید کتاب را ندارند.

وی افزود: این امر منجر به تعطیلی برخی از کتاب فروشی ها شده و  اعتقاد کتابفروشان بر این بود که گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب باعث ناهمخوانی هزینه و درآمد شده  و در نتیجه واحد صنفی خود را تعطیل کردند.

 رئیس اتحادیه کتابفروشان با بیان اینکه عمده خرید و فروش کتاب مربوط به کتاب های کمک درسی است، ابراز داشت: حجم این قسم از کتاب ها هر سال بیشتر و قیمت شان افزایش می یابد، دانش آموزان و کنکوری ها بر اساس نیاز و ترغیب مدارس و آموزشگاه های کمک درسی اقدام به خرید این کتاب ها می کنند.

معینی در خصوص تفاوت قیمت کتاب در شهرهای مختلف خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تفاوت قیمت ها درصد تخفیفی است که برخی ناشران بر کتب می گذارند که این امر موجب عدم ثبات در قیمت کتاب در شهرهای مختلف می شود.

 این مسئول از ارسال اخطاریه به برخی واحد های متخلف و حتی پلمب واحدهای آن ها خبر داد و گفت: بعضا مواردی وجود داشته که تخلفاتی در فروش یا موارد دیگر صورت گرفته که در این راستا سریعا اقدام کردیم. برخی از واحدها پروانه کسب نداشته اند و غیر قانونی فعالیت می کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار