رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: برنامه های دادگستری در جهت کاهش ورودی های پرونده دادگاه ها و به کارگیری ابزار پیش گیرانه وقوع جرم است.
کد خبر: ۸۰۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 30 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه همایش ملی نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب اسلامی  با حضورعلی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوره خانواده قوه قضائیه، حسن سلیمانی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد. 

پرویز توسلی زاده با اشاره به اینکه بسیج وظیفه تبدیل تهدید به فرصت را دارد اظهار کرد: حقوقدانان تاثیرگذارترین قشر جامعه از نظر تامین حقوق مردم و دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی هستند. هرچه یک جامعه حقوقی تر اداره شود مردم در آن جامعه آرامش بیشتری داشته و جامعه به سمت توسعه پیش می رود. زمانی که جامعه به سمت قانونی شدن پیش برود اداره جامعه قابل پیش بینی می شود. اگر به پرونده های حقوقی کلان در جامعه به صورت قانونمند رسیدگی نشود خسارت هایی به بار خواهد آورد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: دستگاه قضایی با مهم ترین مباحث زندگی افراد در ارتباط بوده و این نشان دهنده اهمیت کار حقوقدانان و دستگاه قضایی است. نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب اسلامی به معنی ضمن افتخار به اقدامات گذشته وارائه نظریات جدید در دنیای امروزه و برخورد و برنامه ریزی برای آن است و سطح توقع مردم از قوه قضاییه بالا بوده که برخی از آن ها به حق نیستند. بنابریان مشاورین و وکلای ما باید در این زمینه قوه قضاییه را یاری دهند تا بتوانیم سطح توقعات مردم را در حالت نرمالی قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: قضات باید بنابر قانون استنباط علمی خود را در قضاوت ها به کار بگیرند؛ در این صورت زندگی در این جامعه برای همه قابل پیش بینی است و جان و مال مردم مصون خواهد بود. همچنین یکی از نتایج آن امیدواری افراد به آینده است. حقوق عامه نیز که مهم ترین منابع آن، قوانین جاریه است و نظام ارزشی حاکم بر جامعه حقوق جزا و حقوق عمومی را مطالعه می کند. بنابراین نظام حقوقی تابع نظام سیاسی و الهی قرار می گیرد.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: مجاری برای حفظ حقوق عامه وجود دارد که برای حفظ ان قوانین موضوعه موجود است. دستورالعمل صادره از قوه قضاییه وجود دارد که طبق آن، حقوق عامه در قانون اساسی و بنابر مقررات لازم لازم الاجرا است. در صورت وجود بی نظمی در جامعه، شرایط نقض حقوق عامه فراهم می شود؛ که در این مورد قانونگذار باید به رفع تعارضات بین متعارضین بپردازد. لازم به ذکر است که قانون کارآمد قانونی است که در مقام اجرا سهولت وجود دارد که باید با دفاع خوب و منصفانه ای از آن پاسداشت.

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه های دادگستری استان در جهت کاهش پرونده های عمومی دادگاه و به کارگیری ابزار پیشگیرانه است. بنابر فرمایش رئیس قوه قضاییه باید مهربانانه با مردم رفتار کنیم که تکریم ارباب الرجوع باعث جلب اعتماد مردم به قوه قضاییه و در نهایت نظام جمهوری اسلامی می شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار