رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بستری شدن ۳۸۱ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا از ابتدای پاییز امسال خبر داد و افزود: طی این مدت دو نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۰۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 30 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا در فصول سرد سال، گفت: هرساله با فرارسیدن فصل سرما شاهد افزایش موارد ابتلا به سرماخوردگی و انواع آنفلوآنزا هستیم و امسال نیز آنفلوآنزای نوع H1N1 شیوع پیدا کرده است.
وی افزود: این نوع آنفلوآنزا، یک آنفلوآنزای انسانی است و به هیچ عنوان از نوع خوکی یا نوع آنفلوآنزای پرندگان و شایعاتی از این دست نیست.

شکیبا خاطرنشان کرد: تنها تفاوت این آنفلوآنزا، شروع زودهنگام آن است، طوری که امسال سه هفته زودتر شاهد شروع و شیوع آن در سطح جامعه بودیم.

وی افزود: همچنین تفاوت دیگر این نوع آنفلوآنزا مربوط به شدت علائم آن است، طوری که از سایر انواع آنفلوآنزاها علائم آن قوی‌تر است و با شدت بیشتری ظاهر می‌شود.

شکیبا از بستری شدن 381 نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری خبر داد وافزود: این افراد از ابتدای پاییز تاکنون در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که عمده آنها نیز پس از بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه دراین بین دو مورد هم فوتی داشته‌ایم که این دو بیمار زن بوده و بالای 65 سال سن داشته‌اند و از طرفی یکی از آنها بیماری مزمن قلبی و دیگری بیماری مزمن کلیوی داشته که هر دو جزو گروه های پرخطر این بیماری محسوب می‌شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه نگرانی در خصوص این نوع آنفلوآنزا وجود ندارد، تاکید کرد: این بیماری برای افراد سالم با وضعیت جسمانی معمولی خطری نداشته و بعد از چند روز گرفتگی، گلودرد و کوفتگی بدن، بیماری خود به خود بهبود پیدا می‌کند.

شکیبا افزود: نگرانی ما در خصوص این بیماری مربوط به گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، کودکان زیر شش سال، مادران باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و ... و نیز افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی (بیماران HIV مثبت) است.

وی افزود: به این دسته افراد توصیه می‌شود به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا حتما به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت معالجه پزشک قرار گیرند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار