مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۸۴۲ هزار اصله نهال در عرصه‌های منابع طبیعی این استان کاشته می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 30 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،ان شاالله کولانی اظهار داشت: شعار اصلی نهضت درختکاری مشارکتی «برای ایرانی سرسبز» است که ۱۴ آذر همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این روز دوستداران طبیعت با کشت ۸۴۲ هزار اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی توسعه و شادابی زاگرس را رقم می زنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: دوستداران طبیعت با عزمی راسخ در نهضتی فراگیر برای توسعه جنگل ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بذر انواع درخت ها را به خاک هدیه خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نهضت درختکاری مشارکتی، زاگرس نشینان در استان کرمانشاه مهرورزی خود به طبیعت را با کشت انواع گونه های نهال و بذر بلوط، بنه، بادام تلخ، ارژن، تنگرس، آتریپلکس، گلابی وحشی، اکالیپتوس در سطحی بالغ بر سه هزار و ۴۸۲ هکتار از عرصه های منابع طبیعی در قالب طرح مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس و محاوط حفاظت شده دولتی و غیردولتی به صورت مشارکتی به اثبات خواهند رساند.

کولانی با تاکید بر اینکه طرح نهضت درختکاری مشارکتی در سراسر استان اجرا می شود، بیان کرد: در سطح شهرستان کرمانشاه در منطقه حفاظت شده چالابه ۵۰ هکتار درختکاری شامل ۲۵ هکتار نهال کاری و ۲۵ هکتار بذر نهال کشت می شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار