افشین آزادی در گفتگو با تابناک:
رئیس حوزه هنری کرمانشاه گفت:پیوست‌ها و زنجیره‌های ارزش در هنر یکی از مولفه‌های مهم در اقتصاد هنر است.
کد خبر: ۸۰۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 30 November 2019

افشین آزادی در خصوص موضوع اقتصاد هنر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هنرمندان همواره با مشکلات اقتصادی همراه هستند و دولت هم آنچنان بحث حمایت از هنرمندان را به کار نگرفته و مسائل اقتصادی را مد نظر قرار نداده است به طور مثال می توان به کتاب دا به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ و برخی فیلم‌های حوزه دفاع مقدس که جز پرفروش‌ترین فیلم‌ها بودند اشاره کرد، این نشان می‌دهد که حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از لحاظ اقتصادی قابل توجیه است.

وی در ادامه کتاب شعر فاضل نظری را به عنوان اثری که پیش از فروش رسمی به چاپ سوم رسید را مثال زدنی دانست و خاطر نشان کرد: این امر نشان می‌دهد اگر اثر هنری جدی و با ارزش باشد درآمد خود را به دست می آورد و می تواند مستقل شود.

رئیس حوزه هنری کرمانشاه با اشاره به حضور و بازدید از پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی، بیان داشت: آن مسیر که شرکت‌های دانش بنیان  اجرا و پیگیری می‌کنند را سعی کردیم در مدل فرهنگی اش مورد بررسی قرار دهیم. در این راستا یک بار هم دوره بازدید هنرمندان از پارک علم و فناوری را برگزار کردیم.

وی افزود:در اقتصاد فرهنگ مولفه های زیادی وجود دارد که باید بخش زیادی هم توسط نخبگان و هنرمندان شکل بگیرد و نه فقط نگاه حاکمیتی باشد خود هنرمندان باید مستقل باشند .

آزادی در پایان گفت:در کشور ما از گذشته رابطه هنر و اقتصاد رابطه ای مذموم بوده چرا که هنرمندان اعتقاد داشتتند اگر به سمت اقتصادی کردن کار پیش بروند ارزش معنوی کار از بین می رود و در همین راستا جلسات متعددی با اساتید هنر و هنرمندان برگزار و در خصوص راهکارهای لازم در این امر به گفتگو می نشینیم.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار