کرمانشاه_ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد و تزاحم در قانون کاری از پیش نمی برد بلکه باید تلاش کنیم قانون های مزاحم را از سر راه توسعه برداریم.
کد خبر: ۸۰۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 29 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، عبدالرضا مصری در شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، به مشکلات و موانع بر سر راه خدمتگزاری به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این مشکلات تعدد و تناقض در قوانین است که باید صبح تا شب بنشینیم و قانون وضع کنیم.

وی گفت: حدود ۱۰۰ سال است که قانون وضع می کنیم و حجم زیادی از قوانین باعث شده هیچ کس نتواند آنها را تطبیق دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تعدد و تزاحم مراکز تصمیم گیری نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و باید در یک امر واحد در جاهای مختلفی باید تصمیم گیری شود و قدرت پاسخگویی واحد وجود ندارد که همین امر سبب می شود یک فرافکنی رواج پیدا کند.

این مسئول تعدد دستگاههای نظارتی را نیز یکی دیگر از مشکلات دانست و ادامه داد: تعدد ساختارهای ترکیبی و ناهمگن نیز در این راه وجود دارد که اگر حل و فصل نشود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و دنیای فرافکنی به دلیل همین قوانین گسترش می یابد.

مصری خاطر نشان کرد: آنقدر قانون در قانون داریم و قوانین یکپارچه موضوعی نداریم که کمتر کسی از آن سر در می آورد.

وی افزود: با این نوع ساختار بسیاری از موضوعات حل و فصل نمی شود و امکان اینکه بخواهیم کار شایسته ای انجام دهیم وجود ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز یکی از بزرگترین دستگاه اداری دنیا در ایران است و نزدیک به ۴ تا ۵ میلیون نفر کارمند دولت داریم اما به لحاظ اجرا بسیار ضعیف هستیم.

مصری اظهار داشت: این تعدد و تزاحم در قانون کاری از پیش نمی برد بلکه باید تلاش کنیم قانون های مزاحم را از سر راه توسعه برداریم.

وی تاکید کرد: همچنین باید قانونی مختصر و مفید در راس امورات شهرداری قرار بگیرد و اصول و پایه هایی را که کج گذاشته شده است اصلاح شود.

 
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار