شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها روز پنجشنبه با حضور رئیس شورای‌عالی استان‌ها در هتل پارسیان کرمانشاه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۰۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 28 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،نائب رئیس مجمع رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها روز پنجشنبه در حاشیه این اجلاس هدف از شکل‌گیری این مجمع مشورتی در کشور را بیان موضوع‌های مهم کلان و محلی، انتقال و تبادل تجربیات شوراها و مدیریت شهری و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری دانست.

غلامرضا امیری اظهار داشت: این اجلاس علاوه بر نشست عمومی کمیسیون‌های تخصصی عمران و شهرسازی، کمیسیون حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند، کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست تشکیل می‌شود و مصوباتی را نیز برای تصویب در مجمع مطرح خواهد شد.

وی از دیگر مباحث مهم در این اجلاس را "تحقق حقوق شهروندی در کلانشهرها و مراکز استانها" و "تعامل شوراها و شهرداری‌ها" اعلام کرد.

وی همچنین اظهار داشت: این نشست در راستای افزایش فرصت‌های همکاری، کاهش چالش‌های شهرهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها، هم افزائی و تعامل بیش از پیش مجمع مشورتی با نهادهای موثر اجرائی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه شوراها و نهاد قانونگذاری، حضور شخصیت‌های کشوری و رؤسای شورای اسلامی شهرهای کشور در این مجمع گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که از این فرصت برای آشنایی و معرفی بیشتر قابلیت‌های استان از لحاظ سرمایه گذاری، گردشگری و فرهنگی استفاده کنیم.

در ۱۵ سال گذشته شصت و سه جلسه مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استانها در شهرهای مختلف ایران با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست شورای عالی استان‌ها، استانداران، رؤسای شورای اسلامی برگزار شده و امسال نیز برای اولین بار در کرمانشاه برگزار شد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار