رئیس گروه امور رسانه اداره‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با پیشنهاد بسیار خوب دادستان استان کرمانشاه مبنی بر تشکیل شورای حل اختلافات رسانه، بیشتر می‌توان کمک کرد که امورات حقوقی اصحاب رسانه با گفت‌وگو حل شود.
کد خبر: ۸۰۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 28 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، مهتاب صوابی ظهر امروز در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پاوه که در محل سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فعالان حوزه عرصه خبر و رسانه خوشبختانه با مجوز در شهرستان پاوه فعالیت دارند و این شهرستان در سطح استان دارای بیشترین رسانه مکتوب و هم پایگاه خبری با مجوز است.

رئیس گروه امور رسانه اداره‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: بیمه خبرنگاری برای کسانی که به صورت آزاد فعالیت دارند دارای محدودیت است، اما برای مدیران مسؤول سایت‌ها هیچگونه محدودیتی را در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای در پاوه به موضوع برگزاری جشنواره مطبوعاتی با محوریت پاوه پرداخت و گفت: ما می‌توانیم با دستور مدیرکل، جشنواره مطبوعات منطقه‌ای را ان‌شاءالله با توجه به کمیت رسانه‌های پاوه و با کیفیت کارکرد آن‌ها، این جشنواره استانی را با محوریت شهرستان پاوه برگزار کنیم.

صوابی ادامه داد: اعتباری که از وزارت ارشاد به رسانه‌ها تعلق می‌گیرد در قالب یارانه‌هایی است که با حداقل فعالیت سه ساله برای نشریات، کاغذی و برای پایگاه‌های خبری وجه نقد اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث حقوقی و قضایی رسانه‌ها از دیگر مواردی است که ارشاد اسلامی در این زمینه حمایت کرده است و در این رابطه هم با پیشنهاد بسیار خوب دادستان استان کرمانشاه مبنی بر تشکیل شورای حل اختلافات رسانه، بیشتر می‌توان کمک کرد که امورات حقوقی اصحاب رسانه با گفت‌وگو حل شود.

صوابی در پایان، گفت: سواد رسانه‌ای هم موضوع دیگری است که در این زمینه کلاس‌های آموزشی را داریم که بنا بر این نیست که تنها در مرکز استان برگزار شوند، بلکه می‌توانیم این کلاس‌ها را هم با محوریت شهرستان پاوه در اورامانات برگزار کنیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار