مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از گرانترین استان کشور در سال گذشته اکنون به هشتمین استان ارزان کشور رسیده است.
کد خبر: ۸۰۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 28 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم بهزاد باباخانی  با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه تورم در فروردین 97 رتبه نخست کشور را داشت اظهار داشت: این وضعیت تا مرداد 97 ادامه داشت و تا مهر 98 رتبه تورمی استان از رتبه اول به 23 کشور رسید. 

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: چنانچه استان کرمانشاه همچنان رتبه نخست تورم را در کشور داشت اجناس و کالاها باید 12 درصد گرانتر از اکنون خریداری می‌شد و امید داریم در لیست پنج استان ارزان کشور قرار بگیریم.

باباخانی با اشاره به اینکه در گذشته استان کرمانشاه رتبه 31 کشور را در زمینه فضای کسب و کار داشت گفت: رتبه استان اکنون به 28 رسیده است و دیجیتالی کردن صدور مجوزها از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار استان است.

باباخانی با بیان اینکه فعالان حوزه اشتغال و صنعتگران در صورت برخورد با مشکل در زمینه تأمین مالی و بدهی به سیستم بانکی می‌توانند به دبیرخانه ستاد تسهیل مراجعه کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 277 جلسه ستاد تسهیل در دو سال گذشته برگزار شده است عنوان کرد: تمهیداتی در راستای رونق تولید اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: از اسفند 96 به بعد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر به استان ابلاغ شد و از این محل و اشتغال روستایی حدود 1000 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید پرداخت شده است.

باباخانی افزود: این تسهیلات برای مناطق مرزی چهار درصد و برای مناطق غیرمرزی 6 درصد و برای سرمایه در گردش 10 درصد پرداخت شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار