استان کرمانشاه ۱۰۰ ورزشکار فعال در رشته وزنه‌برداری دارد که همواره در رقابت‌های کشوری نتایج خوبی را کسب می‌کنند اما نداشتن سالن اختصاصی به اندازه کافی، مهمترین مشکل این ورزشکاران است.
کد خبر: ۸۰۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 28 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،کرمانشاه استعدادها و پتانسیل‌های زیادی در رشته وزنه‌برداری داشته و دارد و در سالهای گذشته هم قهرمانان بسیاری را چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی به جامعه وزنه‌برداری کشور معرفی کرده است.

وجود یک سالن وزنه‌برداری در کرمانشاه جوابگوی ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته نیست و دسترسی به این  سالن برای بسیاری از ورزشکاران سخت بوده و زمان زیادی از آنها را تلف می‌کند.

رییس هیئت وزنه‌برداری کرمانشاه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ورزش وزنه‌برداری یک رشته المپیکی و جهانی است و این استان هم پتانسیل‌های زیادی در این رشته دارد که باید مورد توجه مدیران حوزه ورزش و جوانان استان باشد.

علیرضا قهرمانی افزود: اگر اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه یک سالن در شمال شهر و یک سالن هم در غرب کرمانشاه برای رشته وزنه‌برداری اختصاص دهد، بخشی از مشکلات این رشته مرتفع می‌شود و می‌توانیم جوانان بیشتری را به سمت این رشته ترغیب و تشویق کنیم.

وی ادامه داد: اگر شرایط و بستر لازم برای این رشته فراهم شود، تیم وزنه‌برداری استان کرمانشاه در رقابت‌های کشوری به مقامی کمتر از اولی رضایت نخواهد داد.

قهرمانی، عملکرد تیم وزنه‌برداری استان کرمانشاه را در رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور که در شهرکرد برگزار شد را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به زمان محدودی که داشتیم تیم جوانان را تشکیل دادیم و به این مسابقات اعزام کردیم و توانستیم در بین ۲۴ تیم از استانهای مختلف مقام ششم را کسب کنیم و در رده‌بندی مدالی هم با کسب ۵ مدال طلا ،۶ نقره و ۴ برنز اول شدیم.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان کشور در رده سنی ۱۷ تا ۲۰ سال با حضور ۱۳۱ ورزشکار در قالب ۲۴ تیم از استانهای مختلف دوم تا پنجم آذر ماه به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

در این رقابت‌ها تیم استان مازندان با کسب ۶۴۹ امتیاز اول شد و تیم استان‌های خوزستان و اصفهان با امتیازهای ۶۴۵ و ۶۱۶ به ترتیب دوم و سوم شدند.

تیم استان کرمانشاه هم در رده‌بندی امتیازی، با کسب ۵۱۹ امتیاز در جایگاه ششم این رقابت‌ها ایستاد.

برای تیم کرمانشاه،«محمدمهدی حیاتی» در وزن ۸۱ کیلوگرم و با مجموع ۳۱۴ کیلوگرم نشان طلا را بر گردن آویخت و «حسین رستمی» در وزن ۵۵ کیلوگرم و با مجموع ۱۸۹ کیلوگرم،«محمد محمدی» در وزن ۶۱ کیلوگرم و با مجموع ۲۴۴ کیلوگرم و «فرشاد باقری» در وزن ۱۰۹+ و با مجموع ۳۸۲ کیلوگرم به نشان نقره رسیدند و «محمد فتاحی» در وزن ۹۶ کیلوگرم و با مجموع ۳۲۶ کیلوگرم صاحب نشان برنز شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۱۰۰ ورزشکار فعال در رشته وزنه‌برداری دارد و از ۱۴ شهرستان این استان فقط پنج هیئت کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، کنگاور و هرسین فعال هستند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار