دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه راه‌اندازی مرکز "توانمندسازی، حرفه آموزی، اشتغال و صیانت معتادان بهبود یافته" در کنگاور گفت: تلاش ما این است این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۸۰۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 27 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی شمشیری با اشاره به ساخت این پروژه در زمینی به مساحت 19 هکتار، گفت: در این پروژه ظرفیت اشتغال هزار نفر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی این مرکز، گفت: تلاش ما این است این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شمشیری افزود: این مرکز با توجه وسعت آن عملا یک شهرک محسوب می‌شود و در آن بخش‌های مختلف اداری، واحدهای مسکونی، کارگاه‌های اشتغال، مدرسه، مسجد و ... در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این مرکز با ویژگی‌های منحصر به فرد آن برای اولین بار است در کشور راه‌اندازی می‌شود و قرار است در این مرکز ضمن نگهداری معتادان بهبود یافته، زمینه اشتغال و حرفه آموزی آنها نیز فراهم شود.

شمشیری خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مشکل در تکمیل روند درمان معتادان و بازگشت آنها به جامعه، بحث اشتغال آنها است، چرا که تقریبا هیچ کسی زیر بار اشتغال افراد معتادی که بهبود یافته‌اند، نمی‌رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه افزود: این عدم پذیرش از سوی جامعه و گرفتار شدن معتادان بهبود یافته در دام فقر و بیکاری موجب می‌شود مجددا این افراد برای آرامش روحی به مصرف مواد مخدر روی بیاورند.

شمشیری افزود: این شرایط و این چرخه معیوب خود گویای اهمیت راه‌اندازی این مرکز است، چرا که با راه اندازی این مرکز معتادان بهبود یافته می‌توانند برای خود شغل و درآمد داشته و به عنصری فعال در جامعه تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغال این افراد تلاش بر این است نوع شغل متناسب با وضعیت جسمانی، توانمندی و علاقمندی این افراد باشد و افرادی هم که فاقد مهارت هستند تحت آموزش‌های فنی و حرفه ای قرار می‌گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت پروژه تلاش داریم تا در صورت امکان، فضای زندگی برای افرادی که بی‌سرپناه هستند فراهم کرده تا این افراد بتوانند در کنار خانواده‌شان در این مرکز زندگی کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار