به گفته مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، کار برقی کردن کمتر از نیمی از چاه‌های آب کشاورزی استان باقیمانده است.
کد خبر: ۸۰۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 26 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی‌میر حسنی، با بیان اینکه در استان کرمانشاه 9900 حلقه چاه آب کشاورزی وجود دارد، گفت: نزدیک پنج هزار حلقه از این چاه‌ها برقی شده‌ است.

حسنی با بیان اینکه کار برقی کردن کمتر از نیمی از چاه‌های آب بخش کشاورزی استان باقی مانده، گفت: در برنامه داریم در صورت تخصیص اعتبار ظرف سه سال کار برق دار کردن همه چاه‌های کشاورزی استان را به اتمام برسانیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای برق دار کردن چاه‌های آب بخش کشاورزی در گذشته، گفت: برق دار کردن چاه‌ها می تواند اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و دیگر روش های نوین آبیاری در مزارع را تسهیل کند.

حسنی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه 935 هزار هکتار اراضی آبی و دیم داریم، گفت: تاکنون حدود 220 هزار هکتار از این اراضی آبی شده که حدود 100 هزار هکتار آن از محل چاه‌های بخش کشاورزی و بقیه از محل چشمه‌ها، سدها، قنوات، رودخانه‌ها و دیگر منابع، آبی شده‌ است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار