رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه از برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان از 13 تا 15 آذرماه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 25 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدرضا درند ، با اشاره به رقابت هفت گروه نمایشی در این دوره جشنواره، گفت: حدود 15 گروه متقاضی رقابت در این جشنواره بودند که در نهایت با داوری صورت گرفته هفت گروه برای رقابت در این دوره جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: این گروه‌ها از 13 تا 15 آذر در محل تئاتر شهر و مجتمع شهید آوینی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

درند یادآور شد: در آیین اختتامیه جشنواره در روز 15 آذر از برگزیدگان در بخش‌های کارگردانی، بازیگری زن و مرد، نویسندگی، طراحی پوستر، طراحی گریم، طراحی نور و صدا، طراحی صحنه و طراحی لباس تقدیر می‌شود.

رییس انجمن تئاتر استان کرمانشاه برگزاری این جشنواره را موجب ایجاد فضای رقابتی بین گروه‌های نمایش استان دانست و افزود: این جشنواره پس از اجراهای صحنه‌ای، تنها مامن هنرمندان تئاتر کرمانشاه برای نمایش هنرشان است، چرا که هر ساله در تاریخ مشخصی برگزار می‌شود و هنرمندان این اطمیمنان را دارند که هرساله می‌توانند در این جشنواره هنرشان را به معرض نمایش بگذارند.

وی با اشاره به فعالیت 19 گروه ثبت شده نمایش در استان، گفت: هرگدام از این گروه‌ها، گروه‌های کوچک دیگری را نیز در دل خود دارند و این جشنواره فرصتی برای حضور و نمایش هنرِ هنرمندان این گروه‌ها است.

درند یادآور شد: بسته به کیفیت آثار ارائه شده در این جشنواره، حداکثر دو گروه برگزیده به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار