استاندار کرمانشاه گفت : هزار میلیارد تومان برای راه آهن کرمانشاه هزینه شده و باید بهتر از این پروژه مهم و حیاتی استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۹۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 24 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تاکید بر تسریع در تکمیل راه آهن کرمانشاه تا مرز خسروی، گفت : تکمیل این پروژه تا خسروی ارتباط ما را با عراق و سوریه متصل می‌کند و اهمیت این راه آهن دوچندان خواهد شد.

او خواستار رفع نواقص موجود راه آهن کرمانشاه جهت افزایش سرعت قطار در مسیر فعلی شد و گفت : اینکه پس از گذشته بیش از ۱۸ ماه از افتتاح این پروژه هنوز نواقصی داشته باشد که موجب کاهش سرعت قطار‌ها در مسیر گردد قابل قبول نیست و باید هر چه زودتر مرتفع شود.

بازوند افزود: همین پایین بودن سرعت موجب کاهش اقبال مسافرین به تردد با قطار شده است. اینکه تردد با قطار در مسیر کرمانشاه به تهران ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان ببرد طبیعی است که مسافرین ترجیح دهند با خودرو تردد کنند. در بخش حمل بار نیز به همین شکل است و صاحبان بار می‌گویند جابجایی بار با کامیون در زمان کوتاهتری صورت می‌گیرد و همین باعث بی انگیزگی آن‌ها برای حمل بارشان با قطار شده است.

او گفت: ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولین وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن، انتظار داریم مشکلات وجود را مرتفع کنند تا شاهد افزایش اقبال استفاده از قطار باشیم.

استاندار کرمانشاه بر استفاده از واگن‌های مناسب برای جابجایی مسافرین راه آهن کرمانشاه تاکید کرد و گفت: در ایام اربعین راه آهن کرمانشاه کمک بزرگی به جابجایی زوار کرد و در این ایام از واگن‌های مناسبی نیز استفاده شد که انتظار داریم در دیگر ایام سال هم از چنین واگن‌هایی استفاده شود.

بازوند با بیان اینکه حدود هزار میلیارد تومان برای راه آهن کرمانشاه هزینه شده و باید از آن استفاده بهتری داشته باشیم، گفت: با ایجاد دهکده لجستیک می‌توان از ظرفیت‌های راه آهن کرماتشاه به نحو مطلوب تری بهره برد.

او با اشاره به تصویب ایجاد دهکده لجستیک در استان، آن را یک فرصت استثنایی برای کرمانشاه دانست.

بازوند با بیان اینکه ایجاد دهکده لجستیک در کرمانشاه به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد که عمده آن توسط بخش خصوصی تامین می‌شود، از دستگاه‌های استان خواست به روند ایجاد این دهکده کمک کنند.

 استاندار کرمانشاه از کندی روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گلایه کرد و افزود: این طرح باید زودتر در استان اجرایی شود.

او گفت: رونق مسکن باعث رونق تولید در استان می‌شود و همه باید به اجرای این طرح در استان کمک کنیم.

بازوند با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج از یادگار‌های ارزشمند امام (ره) و از دستاورد‌های انقلاب است و در عرصه‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس به خوبی ایفای نقش کرده است.

او با بیان اینکه امروز نیز نیازمند ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه هستیم، گفت: خداباوری، خودباوری و اعتماد به نفس از شاخصه‌های مهم فرهنگ بسیجی است.

استاندار کرمانشاه افزود: در طول ۴۰ سال گذشته هر کجا کشور دچار تهدید یا مشکلی شده، این فرهنگ بسیجی بوده که به کمک کشور آمده است.

بازوند به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: در این حوادث دیدیم عده‌ای قلیل از اشرار که برای آن‌ها از آن سوی آب‌ها برنامه ریزی شده بود با حمله به مراکز اقتصادی و اموال مردم دست به تخریب و آشوب زدند و این حرکات در استان ما هم منجر به خساراتی شد.

او با بیان اینکه مردم از همان ابتدا صف خود را از آشوبگران جدا کردند، گفت: با تلاش دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی، آشوبگران شناسایی شده اند و با پیگیری دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه راهپیمایی حمایت از نظام در کرمانشاه فردا (سوم آذر) از ساعت ۱۰ صبح از چهارراه مدرس به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود، از عموم مردم برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرد .

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار