استاندار کرمانشاه گفت: علت عمده مشکلات ما در بحث اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار بروکراسی و قوانین مزاحم است.
کد خبر: ۷۹۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 23 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی ضمن درخواست از تمامی دستگاه‌های دخیل در پروژه اقتصاد مقاومتی برای جلسه تشکیل رسیدگی و بررسی شرایط در اسفندماه امسال، اظهار کرد: خواستار نتیجه گیری مثبت در این زمینه هستیم، با وجود اینکه عمده فرمایشات رهبری در خصوص بهبود فضای کسب و کار است، اما هنوز نگرانی جدی در این مورد، در استان وجود دارد.

وی افزود: در صد قابل توجهی از این مشکلات به ساختار اداری بر می‌گردد، صدور مجوز‌های کسب و کار زمان‌های بین ۵ تا ۶ ماهه به طول می‌انجامد، این موضوع باید به شکل جدی پیگیری، بررسی و آسیب شناسی شود و عمده ایرادات به کدام بخش مرتبط است و برای اصلاحش اقدام کنیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این موضوع که رهبری از همکاری دولت و بخش خصوصی سخن گفتند که با هم همکاری کنند و برای هم مزاحمت ایجاد نکنند، خاطر نشان کرد: این امر سبب ایجاد مزاحمت بین دولت و بخش خصوصی ست و در صورت اضافه شدن سیستم بانکی مشکلات دو چندان می‌شود.

بازوند زمان صدور مجوز‌ها را در حال حاضر قدری کمتر از گذشته عنوان کرد و در ادامه یادآور شد:، اما هنوز وضعیت مطلوب نیست و با سیاست رونق تولید و اقتصاد مقاومتی فاصله دارد؛ و با اقتصادی که در مقابل تکانه‌ها مصون سازی شود همخوانی ندارد.

وی در ادامه به بررسی وضعیت دو مرز پرویز خان و سومار پرداخت و در این زمینه بیان داشت: بحث منطقه آزاد تجاری قصر شیرین تصویب شد. این نیازمند تعریف یک ساختار جدید است که یک ظرفیت بزرگ برای استان است. با توجه به حل ایراد‌های شورای نگهبان، این موضوع تا یک ماه دیگر ابلاغ شود؛ و باید یک ساختار جدید اقتصادی برای آن تعریف کنیم.

 بازوند در پایان از موافقت نخست وزیر با بازگشایی مرز سومار خبر داد، و در این راستا ابراز داشت: در آینده نزدیک این مرز نیز بازگشایی می‌شود، تنها ایراد به یک سکو بود که باید حل شود. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بازگشایی این مرز باشیم که در این مدت خسارت سنگینی بابت بسته شدنش پرداخت کردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار