سه روز پس از آغاز به کار قرارگاه ویژه نظارت و تنظیم بازار در استان مازندران، استانداری این استان با ارسال دستورالعملی برای فرمانداران از آنها خواست تا این قرارگاه را در شهرستان‌های هم فعال کنند.
کد خبر: ۷۹۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 23 November 2019

استاندار مازندران دوشنبه هفته جاری قرارگاه ویژه نظارت و تنظیم بازار استان را برای مدیریت بر بازار و جلوگیری از تخلف صنفی تشکیل داد تا از هرگونه سوءاستفاده ناشی از افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین برای فزایش قیمت دیگر کالاها جلوگیری کند.

احمد حسین‌زادگان امروز چهارشنبه هم با ارسال دستورالعملی برای فرمانداران ۲۲ شهرستان استان آنها را ملزم کرد تا با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی ، بانک ها ، شهرداری ها و دیگر نهادها اقدام به تشکیل قرارگاه برای نظارت و کنترلی بر بازار و اصناف کنند.

استاندار مازندران، فرمانداران را به عنوان فرمانده قرارگاه نظارت ویژه بر بازار شهرستان تعیین کرد و از آنان خواست تا نتیجه اقداماتشان را روزانه به استانداری و دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار مستقر در اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان ارسال کنند.

در این دستورالعمل همچنین چارت تشکیلاتی قرارگاه نظارت ویژه بر بازار شهرستان ها نیز مشخص شده که طبق آن معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار به عنوان جانشین ستاد تعیین شد و دبیری ستاد هم بر عهده رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

قرارگاه شهرستانی متشکل از چهار کمیته پشتیبانی و حمل ونقل ، بازرسی و نظارت ، اطلاع رسانی و تامین کالا است که بخشداران ، شهرداران ، روسای صمت ، جهاد کشاورزی ، استاندارد ، راهداری ، اتاق اصناف ، اطلاعات ، سپاه ، نیروی انتظامی ، تعزیرات حکومتی ، دامپزشکی ، بهداشت ، ارشاد ، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، غله و تعاون اعضای این کمیته ها هستند .

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در توضیح دستورالعمل جدید استاندار به خبرنگار ایرنا توضیح داد: باتوجه به تصمیم و دستور سران سه قوا مبنی بر افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در بازار از سوی برخی افراد ، قرارگاه نظارت ویژه با بازار استان راه اندازی شد .

مهدی گلچوب افزود : پس از سه روز از آغاز به کار این قرارگاه، بنا به دستور استاندار و با پیگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی وی این قرارگاه به صورت شهرستانی توسط فرمانداران راه اندازی می شود .

وی ادامه داد: البته در حال حاضر تعدادی از شهرستان های مازندران این قرارگاه را تشکیل داده اند و مشغول فعالیت هستند اما تا پایان این هفته بقیه شهرستان ها می بایست قرارگاه را فعال کنند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: قرارگاه های شهرستانی با آغاز فعالیتشان ، کانکس ویژه ای را در بازار و معابر اصلی شهر مستقر می کنند تا مردم به صورت محسوس و ملموس حضور بازرسان پیگیری تخلفات صنفی در این برهه زمانی خاص را احساس و با آنها همکاری کنند.

وی افزود: این اقدام با هدف نظارت بیشتر بر بازار انجام می گیرد و با توجه به استقرار کانکس در بازار شهرستان ها و حضور ماموران تعزیرات در همان محل حکم صادر می شود و نیاز به تشکیل پرونده و ارسال آن به تعزیرات نیست .

آرامش بازار مازندران

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران هم با تاکید بر پایداری و آرامش بازار استان در روزهای اخیر، گفت: با اقداماتی نظیر راه اندازی قرارگاه نظارت ویژه بر بازار در استان ، بازار مازندران در وضعیت آرام و با کمترین تخلفات اصناف مواجه است .

حسین اصغرزاده افزود: از روز شنبه و آغاز طرح سهمیه بندی بنزین تا روز سه شنبه این هفته ۲ هزار و ۱۵۰ مورد بازدید از اصناف مازندران انجام شد که ۱۹۴ مورد تخلف مشاهده و برخورد شده است.

وی توضیح داد: برای این متخلفان پرونده تشکیل و سه میلیارد ریال جریمه شدند و مهم ترین تخلفشان هم عدم درج قیمت و گرانفروشی بود./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار