معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: دانشجویان در مناظرات دانشجویی تحمل دیدگاه‌های مخالف را تمرین می‌کنند، برای همین وقتی وارد جامعه می‌شوند از آستانه تحمل بالایی برخوردار خواهند بود.
کد خبر: ۷۹۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 21 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،داریوش غفاری در اختتامیه مرحله استانی سومین دوره مناظرات دانشجویی دانشگاه های علمی کاربردی، با تاکید بر اینکه خروجی مناظرات دانشجویی باید تبیین کننده فرهنگ گفت و گو میان نسل جوان مشغول به تحصیل در دانشگاه ها باشد، اظهار کرد: یکی از مزیت هایی که مناطره را از سایر گفت و گوها متمایز می‌کند، حق طلبی و حقیقت جویی آن است.

وی به ویژگی‌های یک مناظره اشاره کرد و گفت: در مناظره گفت و گوها باید بر اساس دانش و با روش منطق علمی انجام شود و واکاوی حقیقت، حقیقت جویی و روشنگری ویژگیهای عالمانه مناظرات است.

معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه تقلیدستیزی و دوری از تعصبات را از اهداف کلی مناظرات اعلام کرد.

وی به استقبال دانشجویان از مناظرات دانشجویی در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: هرچند مناظرات دانشجویی رویدادی فکری است، اما یکی از انگیزه‌های آن فرهنگی است.

غفاری افزود: دانشجویان در مناظرات تحمل دیدگاه های مخالف را تمرین می‌کنند، برای همین وقتی وارد جامعه می‌شوند از آستانه تحمل بالایی برخوردار خواهند بود.

 وی در پایان عنوان کرد: نتیجه گیری صحیح از مناظرات دانشجویی می‌تواند به توسعه پایدار کشور کمک کند.

در مرحله استانی سومین دوره مناظرات دانشجویی دانشگاه های علمی کاربردی، 10 تیم از مراکز علمی کاربردی استان حضور داشتند که پس از چند روز رقابت، در مرحله فینال تیم "ماد" از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه به عنوان تیم برتر انتخاب شد و به مرحله کشوری مسابقات که آذر امسال برگزار می شود، راه یافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار