هدایت حاتمی در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اشتغال در فضای اینترنتIT ، ICT نیازمند سرمایه ثابت بالایی نیست.
کد خبر: ۷۹۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 21 November 2019

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با تاکید بر اینکه فضای اینترنت،IT ، ICT نیازمند سرمایه گذاری کلان نیست اظهار کرد: فعالیت‌های این حوزه مبتنی بر دانش و خلاقیت است و تلاش می‌کنیم بخش عمده‌ای از اقتصاد استان را به این سمت ببریم که متناسب با شرایط روز است. هم اکنون رقابت کشور‌ها در حوزه اینترنت بوده و در صورت پیشتاز بودن در این زمینه باعث وابستگی سایر کشور‌ها به کشور تولیدکننده محتوا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: مصوبه‌ای در دولت به عنوان ایران نوآفرین برای حمایت از شغل‌های عرصه اینترنت،IT ، ICT   تعین شد، این شغل‌ها از نظر مکان، ثبت شرکت، ضمانت بانکی، گردش مالی، نحوه استخدام و نوع کار با شغل‌های قدیمی بسیار متفاوت است، امیدواریم فضای خوبی برای شرکت‌های این بخش مهیا شود و استان ما نیز پتانسیل خوبی از جهت داشتن رشته‌های برق شیلات، حمل و نقل و صنعت  دارد.

حاتمی تصریح کرد: حوزه اینترنت باید با همه دستگاه‌های خدماتی و تولیدی همکاری داشته باشد. زمینه‌های کاری بالایی وجود دارد که حتی در صورت کپی از کار‌های روز دنیا، شغل‌های زیادی را می‌توان تولید کرد. اگر خلاقیت نیز وارد کار شود، مرز‌های جدیدی برای اشتغال جوانان این مرز و بوم به ویژه استان کرمانشاه فراهم می‌شود. هم اکنون درآمد زایی در بخش حفظ امنیت و تولد و فروش اپلیکیشن در کافه بازار برای برنامه نویسان کرمانشاهی فراهم شده است. ما نباید نگران این موضوع باشیم چرا که ورود حوزه اینترنت به دنیای ما علاوه بر مضرات، فوائدی نیز دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات جدی دنیای امروز، big data بوده که فرایند ثبت، ضبط، تحلیل و تبدیل به دانش شغل بسیار پر درامدی است و روی حوزه فعالیت بانکی، بیمه، کشاورزی، حمل و نقل تاثیر بسزایی دارد. همین امر باعث ایجاد شغل‌های جدیدی می‌شود بنابراین شغل‌هایی نیز در این میان از بین می‌رود. نباید نگران از بین رفتن شغل‌های قدیمی بود چرا که دنیای اینترنت قابلیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای ما فراهم میکند.


 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار