فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: اکثر لیدرها شناسایی و دستگیر شده‌اند و نظام اسلامی با سلب‌کنندگان امنیت جامعه و قطاع‌الطریق به شدت برخورد می‌کند.
کد خبر: ۷۹۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 21 November 2019

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سردار بهمن ریحانی به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج در سالن جلسات سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) استان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج بی‌نظیرترین تشکل مردمی در سطح جهان است و هیچ حرکت اجتماعی در شاکله و محتوا با آن قابل قیاس نیست.

* بسیج امروز در طراز جهانی مطرح است

وی با بیان اینکه بسیج از الطاف و معجزات الهی است، افزود: بسیج یک الهام الهی به امام راحل(ره) بود و ایشان این سازمان مقدس را برای بیمه کردن انقلاب در برابر تهدیدات دشمنان ایجاد کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به نفوذ تفکر بسیجی در غرب آسیا و شمال آفریقا، بسیج را الگوی جنبش‌‌های مردمی این مناطق عنوان کرد و این سخن امام راحل(ره) را یادآور شد که «سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهیم کرد» و تأکید کرد: بسیج امروز در طراز جهانی مطرح است.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) با اشاره به این سخن امام راحل(ره) که « بسیج در هر جامعه‌ای باشد، آن را بیمه می‌کند»، ادامه داد: در اوایل جنگ موفقیت‌های دلخواه بدست نیامد، ولی با حضور بسیج عملیات‌های بزرگ پیروز‌مندانه‌ای انجام شد و بعد از جنگ نیز در عرصه سازندگی، امور سیاسی و امنیت مردم فعال شد.

وی هدف کلان بسیج را حراست از اصل و هویت انقلاب اسلامی عنوان کرد و اهدافی چون ایجاد یک تفکر در طراز انقلاب، مردمی کردن امنیت، بازدارندگی در مقابل تهدیدات نرم و سخت و دفاع از هویت انقلاب جزو اهداف خرد بسیج برشمرد و گفت: سازمان‌های رزم بسیج چون گردان‌های امام حسین(ع) و بیت‌المقدس برای دفاع از کشور آماده‌اند.

* مردم راه خود را از آشوبگران جدا کردند

ریحانی در ادامه، در مورد وقایع اعتراضات و اغتشاشات اخیر، گفت: یک نوع اعتراض، اعتراض به حق مردم به نحوه و زمان اجرای گرانی بنزین است و بحث دیگر اقدامات آشوبگران و اخلالگران است که مجزا از هم هستند.

این فرمانده ارشد نظامی اظهار داشت: اشرار فکر کردند با این خرابکاری‌ها پایه انقلاب سست می‌شود در صورتی که درخت تناور انقلاب آنقدر ریشه‌هایش محکم است که این گونه کارها نسیمی بیش برای آن نیست.

وی با بیان اینکه مردم راه خود را از آشوبگران جدا کرده‌اند، اعلام کرد: اکثر لیدرها شناسایی و دستگیر شده‌اند و نظام اسلامی با سلب‌کنندگان امنیت جامعه و قطاع‌الطریق به شدت برخورد می‌کند.

* بخش اعظم مشکلات اقتصادی به عملکرد مدیران برمی‌گردد

ریحانی گفت: دشمن بعد از زمین خوردن در سال 96 شروع به توطئه و برنامه‌ریزی کرد تا فتنه‌های دیگری بوجود بیاورد.

وی تحقق بخشی تفکر جهادی را یکی دیگر از اهداف انقلاب عنوان کرد و تصریح کرد: تحریم‌ها علت یک بخش حداقلی از مشکلات اقتصادی است و بخش اعظم آن عملکرد مدیران است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه هفته بسیج از 30 آبان تا 6 آذر با شعار« بسیج، چهل سال خدمت، ایثار و شهادت» ادامه خواهد یافت، بیان کرد: چهلمین سال تأسیس بسیج با بیانیه گام دوم انقلاب مصادف شده و همانگونه که بسیج با سازماندهی جوانان شروع شد در سند راهبردی«گام دوم» نیز به بر جوانان تأکید شده است.

وی تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی(ره)، گلباران قبور شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، حضور بسیجیان در میعادگاه‌های نماز جمعه، تشکیل حلقه صالحین در میعادگاه‌های نماز‌های جمعه، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان، برقراری ایستگاه‌های خدمات‌رسانی، خاطره‌گویی رزمندگان در مدارس و اماکن دیگر، همایش سراسری بسیج را از اقدامات برنامه‌ریزی شده به مناسبت هفته بسیج برشمرد.

ریحانی همچنین افتتاح 100 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، افتتاح چند پروژه عمرانی، به صدا در آوردن زنگ بسیج، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بسیجیان، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، برگزاری کلاس‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی، اجرای طرح هر مسجد یک حقوق‌دان، تجمع بزرگ بسیجیان در پنجم آذرماه، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و... را بخش دیگری از برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته بسیج اعلام کرد.

*تشریح خدمات ارزنده سپاه کرمانشاه طی 8 سال گذشته

این فرمانده ارشد سپاه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات اجتماعی و محرومیت‌زدایی این سپاه گفت: از سال 90 تاکنون، 19هزار و 266 پروژه عمرانی با اعتبار 158 میلیارد و 920 میلیون تومان شامل مسجد، راه، پل، برق‌رسانی و...احداث، مرمت و تعمیر شده است.

وی افزود: همچنین 10هزار و 63 پروژه غیرعمرانی، همچون دادن جهیزیه، سبد معیشتی، پوشاک و... در مناطق محروم با اعتبار 101 میلیارد و 607 میلیون تومان و نیز در بخش اشتغال، آموزش و توانمندسازی 15هزار و 341 نفر را آموزش داده و به 5 هزارو 36 نفر وام اقتصاد مقاومتی به مقدار 60 میلیارد و 694 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم.

ریحانی ادامه داد: تعداد 4 هزار و 403 اردوی جهادی با 102 هزار و 881 روز برگزار شده با به‌کارگیری بیش از 51 هزار نفر بالغ بر 7 هزار و 37 مدرسه را در قالب اردوهای هجرت تعمیر و مرمت کرده‌ایم.

وی تعداد اردوهای جهادی سلامت را 2 هزار و 90 مورد و با ویزیت رایگان 192 هزار و 569 نفر و جراحی یک‌هزار و 284 نفر و برپایی 29 بیمارستان صحرایی اعلام کرد.

ریحانی در پایان در خصوص اقدامات سپاه‌ نبی‌‌اکرم(ص) در اربعین امسال، اظهار داشت: 10 هزار نفر اسکان و پذیرایی در سه وعده، اقدامات فرهنگی و نصب تابلوهایی از کرمانشاه تا مرز خسروی، اختصاص 40 اتوبوس در راستای انتقال زائران از خسروی تا همدان به صورت رایگان و استقرار گردان‌های امنیتی در منطقه بخشی از اقدامات سپاه استان در ایام اربعین بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار