سید قاسم جاسمی در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:یک شهر بکر و آماده برای سرمایه گذاری در تمام زمینه‌ها و دارای نیروی کار ارزان، شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مناسب است.
کد خبر: ۷۹۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 20 November 2019

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: یکی از موضوعات مهم در استان کرمانشاه، راه های شهر و روستاست. جاده ی کرمانشاه_کوزران و راه میان دربند که جز کریدور شمال_جنوب است، از مسائل مهم و مورد توجه و بخشی از تعهدات وزارت راه و شهرسازی ست.


وی خاطر  نشان کرد: همچنین جاده کامیاران_کرمانشاه (کریدور شمال غرب و جنوب) 10 تا 15 کیلومتر به تکمیلش مانده و چون جاده و راه در روستا و در جاده های اصلی و بین المللی حائز اهمیت است ، در جلسات بعدی بناست از وزیر راه و شهرسازی سوال کنیم و در مجلس پیگیر موضوع شویم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه آهن کرمانشاه از دیگر مسائل مورد توجه است،افزود: از مسئولین کشوری راه آهن قدردانی می کنیم که به کرمانشاه سفر کردند، منتها این بحث حمل و نقل ریلی است و برای جا به جایی بار است یا سفر مسافرینی که از کرمانشاه به سمت تهران، مشهد حرکت می کنند. این راه آهن باید ادامه یابد تا مرز خسروی به عراق، و راه آهن سراسری عراق و سوریه متصل شود که می تواند برای اقتصاد کرمانشاه اثر گذار باشد. یک بخشی از آن به انجام رسید. اگر بودجه ای در در اختیار دولت قرار گیرد باید تکمیل شود.

جاسمی یکی دیگر از موضوعات مهم برای کرمانشاه را منطقه آزاد تجاری قصر شیرین، عنوان کرد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد با اختیاری که دولت دارد می تواند دایره ی این بحث منطقه آزاد را تا کرمانشاه بیاوردکه در آن صورت خیرات و برکات فراوان فراهم می شود.

وی تاکید کرد:از موضوعات مورد بحث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه است که مقدماتش و دیگر کارهایش انجام شده در مراحل ابتدایی انجام شده است و به همین منظور می توان قراردادها را با شستا و صندوق بازنشستگی هماهنگ کرد و با وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار و بخش خصوصی کار کنند. پالایشگاه آناهیتا بسیار حائز اهمیت است

به گفته این نماینده ،بندر خشک هم موضوع دیگری ست که استاندار قول ایجادش را در کرمانشاه داده و به این ترتیب قصر شیرین یا بازارچه های مرزی می تواند ظرفیت خوبی در مبادلات تجاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک بخش عمده ای از مشکلات در استان کرمانشاه با بازگشایی مرزها حل می شود، خاطر نشان کرد: کشاورزی نیز به عنوان یک رکن اصلی است وشهرستان کرمانشاه از نظر زمین و تولید با 17 استان برابری می کند.

 جاسمی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی آب های گرمسیری انجام شده، عنوان کرد: در حال حاضر بالای 5 یا 6 هزار میلیارد تومان، به منظور انتقال آب سردسیری نیاز داریم ، آب های گرمسیری اکنون کارش به اتمام رسیده و در زمین های کشاورزی در بخش صنایع کوچک هم مشکلی نداریم،به علاوه بخش هایی در شهرک های صنعتی صاحب نیروهای کار زیاد هستند، و نیازمند همکاری دولت است تا مشکلاتشان را حل کند، اما متاسفانه این چنین نشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد:با صنعت های متوسط می توان، استان کرمانشاه را توسعه و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این استان تشویق و سوق دهیم اما به دلایل متعدد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاران ایجاد نمی شود. .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار