رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در راستای اجرای برنامه سه ساله کشاورزی استان که کار کارشناسی فراوانی بر روی آن انجام شده است، حجم تولیدات استان به ۶ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۹۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 20 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،نوربخش حاتمی ، حجم فعلی تولیدات کشاورزی کرمانشاه را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن در همه بخش‌های حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود: برنامه سه ساله افزایش تولیدات بخش کشاورزی استان تدوین و وارد مرحله اجرایی شده است. 

او در ادامه به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی با توجه به شرایط جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: کشور با عبور از این جنگ تحمیلی اقتصادی اکنون در شرایط پایدار قرار دارد و با خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌های کشاورزی موفق به کنترل بازار و گاها کاهش قیمت محصولات شده‌ایم.

وی در ادامه رویکرد دیگر برنامه سه ساله سازمان جهاد کشاورزی استان را اشتغالزایی در بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: موفق شدیم از میزان ۹ هزار سهمیه اشتغال سامانه رصد بیش از ۹ هزار نفر را ثبت سامانه نماییم و تصمیم ما ایجاد اشتغال در سطح ۱۶ هزار نفر در سال پایه برنامه است.

وی آنگاه به بحث گلخانه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ سطح گلخانه‌های فعال استان ۲۸ هکتار بود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته موفق شدیم این سطح را در سال ۹۸ ارتقا دهیم و اکنون ۴۰ هکتار گلخانه در سطح استان در سال پایه در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین به گزارشی از روند تسهیل امور در بحث صدور مجوزها و کاهش مکاتبات اداری و حذف استعلام های غیرضروری اشاره کرد و افزود: در این راستا و برای خدمت به ارباب رجوع تمام پرونده‌های امور اراضی را از حالت راکد خارج و پرونده‌ها را به روزرسانی کرده‌ایم.

حاتمی در ادامه به فعالیت بیش از ۴۰ مرکز غیردولتی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: رویکرد سازمان برون سپاری امور به بخش خصوصی و اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای کشت زعفران نیز گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته موفق شدیم سطح زیرکشت زعفران مرغوب کرمانشاه را که برند جهانی است به ۳۰۰ هکتار برسانیم و رکورد تولید این محصول در استان به ۱۶ کیلوگرم در هکتار رسیده است.

وی آنگاه به صادرات نخود کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در تولید نخود دارای رتبه یک کشوری است و صادرات این محصول نقش مهمی در افزایش درآمد سرانه مردم کرمانشاه دارد.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار