کشاورز مخترع اسلام‌آباد غربی گفت: دستگاه اختراع شده برداشت چغندر قند، بری ثبت با مشکلی از جمله عدم مراجعه مسؤولان کشوری برای بازدید و تایید دستگاه، مواجه است.
کد خبر: ۷۹۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 20 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی حمیل از دستگاه برداشت چغندر قند اختراع شده توسط «محمدعلی ره‌آورد و پسران» در حین انجام کار در مزرعه بازدید کردند و آن را اختراع جدیدی دانستند.

دستگاه اختراع شده توسط این مخترعان، برداشت و ردیف‌کردن ریشه‌های چغندرقند را همزمان انجام داده و به‌گونه‌ای که هزینه‌ها و زمان برداشت که برای کشاورزان مهم است را بسیار کاهش می‌دهد.

محمد‌علی ره‌آورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: قبل از این اختراعات دیگری از جمله دو دستگاه چغندرکار چهار ردیفه و دستگاه بذرکار هوشمند را ثبت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت حداد پیکر ره‌آورد ادامه داد: مشابه این دستگاه رو ما مشاهده نکردیم، این دستگاه با غلتک‌ها و کلنگ‌ها، چغندر حتی به اندازه هویج را از زمین کنده و در یک ردیف پرتاپ می‌کند.

وی ادامه داد: این شرکت از سال 92 شروع به کار کرده و هم‌اکنون پنج نفر در آن در حال فعالیت است، شرکت و اعضا تاکنون سه دستگاه به مرحله ثبت رسانده و درحال فعالیت برای ثبت‌ اختراعات بعدی هستند.

کشاورز مخترع با بیان اینکه این اختراع جدید از نظر قیمت چندان گران نیست، ادامه داد: از این دستگاه چندین مورد را فروخته‌ایم، اگر مسؤولان تسهیلاتی در اختیار افراد قرار دهند تا این دستگاه‌ها را خریداری کنند، ظرفیت تولید و استفاده بالا خواهد رفت.

ره‌آورد تاکید کرد: قرار بر گرفتن مجوز دستگاه از بخش مکانیزاسیون کشور بود که با آماده‌سازی دفترچه مشخصات دستگاه و ارسال آن با مشکلی از جمله عدم مراجعه مسؤولان کشوری برای بازدید و تایید دستگاه مواجه شدیم و از ادامه کار منصرف شدیم.

وی گفت: درخواست‌های متعددی برای ساخت از بخش‌های اطراف شهرستان داشته‌ایم، از مسؤولان استانی درخواست داریم که دستگاه مورد استفاده کشاورزان را ثبت ملی کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار