پاشا مرادی در گفتگو با تابناک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت:در شهرستان ۴۱ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی داریم که از این مقدار ۱ هزار هکتار باغ و بیش از ۴۰ هزار هکتار هم زراعت است.
کد خبر: ۷۹۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 19 November 2019

پاشا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:عمده‌ترین محصولات زراعی در درجه اول گندم است بعد از آن جو و نخود، که نخود عمدتا دیم و ذرت به صورت دانه‌ای ست.

وی خاطر نشان کرد: سایر محصولات کشاورزی مثل برنج و حبوبات لوبیا، ماش و محصولاتی، چون یونجه، شبدر و سیفی جاتدر سطح کمتری کشت می‌شود.

مرادی ابراز داشت: کشت محصولات پاییزه در شهرستان آغاز شده است و تا کنون حدود ۸۰ درصد مزارع دیم و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد  از مزارع آبی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه ذرت به صورت نوبت دوم کشت می‌شود، تصریح کرد: حدود ۳۶۰۰ هکتار از مزارع در شهرستان ذرت که به عنوان محصول دوم است  کشت و برداشت آن آغاز شده ، وضعیت عملکردشان نسبت به سال گذشته بسیار مناسب است و این برداشت تا حداکثر یک ماه دیگر ادامه دارد.

وی در پایان تاکید کرد: تولید ذرت نسبت به سال گذشته افزایش داشته که علاوه بر سطح زیر کشت، عملکرد در هکتار نیز، نسبت به سال گذشته مقداری افزایش یافته، در حال حاضر کشت پاییزه گندم و جو انجام شده، حدود ۱۱۰ هکتار نیز کلزا زیر کشت رفته است که برداشت شان در برج ۲ و ۳ سال ۹۹ انجام می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار