مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: طی ۳۵ سال گذشته تاکنون ۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان در راستای جلوگیری از سیلاب و نفوذ آب به داخل خاک، انجام شده است.
کد خبر: ۷۹۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 19 November 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،انشاالله کولانی ، اظهار داشت: اجرای طرح آبخیزداری نقش مهمی در جلوگیری از سیلاب و نفوذ آب به داخل خاک دارد.

وی با بیان اینکه طی 35 سال گذشته تاکنون 500 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان انجام شده، افزود: سازه‌های در قالب بند‌های سنگی، ملاتی، گابیون، خشکه‌چین و حتی کاشت درخت و گیاهان دارویی در راستای جلوگیری از روان‌آب و سیلاب در مناطقی از استان احداث می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه، بالا بردن ضریب نفوذپذیری و تامین تغذیه سفره‌های زیرزمینی را از اهداف عملیات‌های آبخیزداری دانست و گفت: به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری می‌توان 20 تا 25 درصد به سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی اضافه کرد.

وی با بیان اینکه بارش باران فرسایش خاک را به‌دنبال دارد، گفت: هشت تا 10 هکتار خاک هر ساله در زمین 10 هزار مترمربعی از بهترین زمین‌های کشاورزی استان براثر بارندگی، عوامل فرساینده و استفاده نادرست از اراضی از بین می‌رود.

به گفته کولانی، طی 2 سال گذشته در استان کرمانشاه با استفاده از 60 میلیارد تومان از تسهیلات صندوق توسعه ملی، 65 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان احداث شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار