رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند، گفت: در بازار هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۹۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 18 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،محسن دارابی در خصوص افزایش قیمت سوخت اظهار داشت: این افزایش قیمت همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند تصمیم سرای سه قوه بوده و به تایید رهبر نیز رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: بدون تردید این تصمیمی است که دارای پشتوانه کارشناسی، دقیق، علمی و منطقی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اثرات افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت کالا بسیار ناچیز است چرا که بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالاها توسط ماشین های دیزلی که سوختشان گازوئیل است انجام می شود و ما افزایش قیمت گازوئیل، گاز و حامل های انرژی نداشتیم.

وی به مردم اطمینان خاطر داد که هیچ دلیلی برای اینکه احساس نگرانی برای افزایش قیمت کالا داشته باشند، وجود ندارد.

تغییر قیمتی در کالاها نخواهیم داشت /مردم نگران نباشند

دارابی بیان داشت: زمانی قیمت سوخت منجر به افزایش قیمت کالا می شود که قیمت سبد انرژی بالا برود و حال اینکه ما هیچ تغییر قیمتی در این سبد نداریم.

رئیس سازمان صمت کرمانشاه گفت: همانطور که در بیانات رئیس جمهور و تمام صاحب نظران آمده است دلیل بالا رفتن قیمت بنزین فاصله زیاد قیمتی آن در خلیج فارس بود و همین امر سبب شده بود که بخش اعظمی از تولیدات مربوط به بنزین ما قاچاق شود.

این مسئول ادامه داد: در شرایطی که کشور ما تحت سخت ترین تحریم ها قرار دارد نباید دولت و ملت ایران راضی شوند که بنزین ما به آن طرف مرزها قاچاق شود.

دارابی با بیان اینکه ذخائر کالایی مطمئنی داریم، گفت: در حال حاضر بیش از ۵ هزار تن برنج، ۶ هزار تن شکر، ذخائر گوشت سفید و قرمز کافی و ... را در انبارها داریم لذا مردم نباید بابت هیچ چیز نگران و ناراحت باشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در همین بازه زمانی استان کرمانشاه رتبه اول تورم را در کشور داشت، تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در پایان مهر ماه سالجاری ما در رتبه ۲۳ کشور قرار داشتیم یعنی ۲۲ رتبه ارتقاء جایگاه داریم و الان فقط ۸ استان از ما کالا ارزان تر دریافت می کنند.

جای هیچ نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی برای مردم وجود ندارد

رئیس سازمان صمت کرمانشاه تاکید کرد: جای هیچ نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی برای مردم وجود ندارد و ما هر چه را که نیاز داشته باشند از طریق اتاق اصناف، اتحادیه ها و واحدهای صنفی در اختیار آنها قرار می دهیم.

این مسئول بیان داشت: اگر به مساله افزایش قیمت سوخت معقول تر و منطقی تر نگاه می کردیم امروز شاهد چنین مشکلاتی در سطح استان و کشور نبودیم.

دارابی خاطر نشان کرد: در این شرایط اصناف و اتحادیه ها شرایط سخت مردم را درک می کنند و کسی به خود اجازه نمی دهد که قیمت ها را افزایش دهد این یک وظیفه و تکلیف دینی است که در شرایط سخت به داد هم برسیم.

وی ادامه داد: بر این اساس معاونت بازرسی، اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسی اتاق اصناف از روز جمعه کار بازرسی و نظارت بر بازار را آغاز کردند.

رئیس سازمان صمت کرمانشاه همچنین گفت: ضمن اینکه اعتقاد داریم اصناف ما حبیب الله هستند و افزایش قیمت نخواهند داشت اما به جهت آرامش مردم این گشت مشترک را شروع کردیم.

این مسئول افزود: این دستور مقام عالی وزارت است که هیچ افزایش قیمتی نه در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی نخواهیم داشت و همچنین استاندار کرمانشاه در ستاد تنظیم بازار دستور داد که هیچگونه افزایش قیمتی را از احدی نمی پذیریم.

وی با بیان اینکه در این خصوص اصناف نیز هم رای ما هستند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گران فروشی بدون هیچگونه مماشاتی با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

دارابی اظهار داشت: به این منظور سامانه ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم قرار دارد و مردم می توانند هرگونه گران فروشی و افزایش قیمت کالایی را از این طریق اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار