مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز عملیات برداشت زعفران از مزارع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 18 November 2019

به گزارش تابناک تهران، احمد فدایی اردستانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کشت زغفران از دیرباز به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و کیفیت مناسب خاک، در مناطق مختلف شهرستان ورامین رواج داشته و محصول به دست آمده، از کیفیت لازم برخوردار است.
وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان ورامین و نیاز اندک این گیاه به آب و نیز ارزش افزوده‌ای که از کاشت زغفران به دست می‌آید، کشت زعفران در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی ورامین قرار گرفته و جلسات متعدد ترویجی برای سوق دادن کشاورزان به کشت این محصول برگزار شده است.
فدایی تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۶ هکار از اراضی کشاورزی جنوب شهرستان ورامین زیر کشت زعفران رفته که نسبت به سال گذشته یک هکتار افزایش یافته است.
وی گفت: میانگین برداشت محصول زعفران از اراضی کشاورزی ورامین به ازاء هر هکتار سه کیلوگرم است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین همچنین از ادامه اجرای طرح پایش اراضی کشاورزی مناطق روستایی خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح پایش اراضی کشاورزی ورامین به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، اراضی کشاورزی روستاهای آبباریک و دمزآباد از توابع بخش جوادآباد مورد بررسی قرار گرفت تا هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی قبل از اجرا، تخریب و یا از انجام شدن آن جلوگیری شود.
شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های موجود در تأمین منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار