مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از اجرای ۶۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 18 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،معصومه حسنی خوانسار ، با اشاره به شروع برنامه‌های هفته "کتاب و کتابخوانی و کتابدار" از 23 آبان، گفت: بیست و هفتمین هفته کتاب و کتابخوانی امسال با شعار "حال خوش خواندن" شروع شده و برنامه‌های این هفته تا 30 آبان ماه ادامه دارد.

وی از اجرای بیش از 600 برنامه فرهنگی از جمله قصه گویی، شاهنامه خوانی، مسابقه نقاشی کودک، کاردستی، حافظ خوانی، خطاطی، خوشنویسی، آموزش قرآن، معرفی و رونمایی کتاب و شعرخوانی در این هفته در سطح استان خبر داد.

حسنی خوانسار تصریح کرد: در کنار این برنامه‌ها، 29 نشست رونمایی و نقد کتاب و 57 نشست کتابخوان کتابخانه‌ای و 60 نشست کتابخوان مدرسه‌ای نیز در این هفته در سطح استان برگزار می‌شود.

وی همچنین برپایی مراسم تجلیل "علی لیمویی" شاعر پیشکسوت کرمانشاهی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: در این هفته همچنین از کتاب شعرهای ارگانیک سروده "سعید امامی" در روز 30 آبان رونمایی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه همچنین از ثبت‌نام رایگان کتابخانه‌های استان در روزهای 25 و 26 آبان ماه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

حسنی خوانسار در ادامه با اشاره به وجود 87 کتابخانه نهادی و 18 کتابخانه مشارکتی در استان، گفت: در حال حاضر بیش از 76 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

وی زیربنای کتابخانه‌های نهادی استان را بیش از 40 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به ازای هر نفر 2.9 مترمربع فضای کتابخانه‌ نهادی داریم.

به گفته حسنی خوانسار در حال حاضر یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های نهادی استان کرمانشاه موجود است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار