رحمانی گفت: تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر بروز و شیوع بیماری‌های واگیر در منطقه گزارش نشده است.
کد خبر: ۷۹۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 16 November 2019
خبر ۱۶/ کنترل بیماری‌های واگیر در منطقه/ مراقبت ویژه از مادران باردار، سالمندان و کودکان ساکن در مناطق زلزله زده/ تنها دو نفر از مصدومان حادثه در بیمارستان بستری هستند
به گزارش تابناک سمنان: رحمانی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر شیوع بیماری‌های واگیر و حتی آنفولانزا با توجه به آغاز فصل سرما در منطقه وجود ندارد و تمامی موارد تحت نظارت و کنترل کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

او ادامه داد: از میان ۲۲ مصدوم بستری شده در بیمارستان‌های میانه و سراب، در حال حاضر تنها دو نفر بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند.

رحمانی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز نظارت جدی روی توزیع مواد غذایی در بین مردم مناطق زلزله زده دارد و نظارت جدی و دقیق بر دفع پسماند‌های منطقه می‌کند.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی بیان کرد: کارشناسان سلامت روان و درمان چادر به چادر از مردم مناطق زلزله زده سرکشی می‌کنند و مراقبت‌های ویژه برای مادران باردار، سالمندان و کودکان زیر ۵ سال به طور دقیق انجام می‌شود.
او گفت: یکی از مواردی که دانشگاه علوم پزشکی تبریز به طور جدی آن را پیگیری می‌کند موضوع سلامت آب شرب مردم مناطق زلزله زده است و به همین دلیل کلرسنجی و سنجش سلامت آب به طور دوره‌ای انجام می‌شود و تا امروز هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی آب موجود در تانکر‌های مناطق زلزله زده به دست ما نرسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار