۸۳ نفر بودند، بی‌ادعا آمدند و رفتند. کلی "لبخند" با خودشان آورده بودند که هدیه بدهند و بروند.
کد خبر: ۷۹۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 16 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،چند روزی که مهمان بودند با دستاهاشان صدها معجزه کردند و لب هایی که یک عُمر خنده فراموششان شده بود را دوباره با لبخند آشتی دادند.

آمدند تا یادمان بیاورند مهر و مهربانی هنوز در این دیار نمرده و هنوز هستند کسانی که لبخند کودکی در گوشه‌ای از این سرزمین دغدغه مهم زندگی‌شان است.

 حالا چهار روزی از حضور پزشکان تیم خیریه "مرهم" در کرمانشاه می‌گذرد و شب گذشته پایان مِهر و مهربانی چهار روزه این تیم در استان بود. پایان شیرین که با لبخند دوباره ۲۰۸ کودک کرمانشاهی همراه شده بود.

به گزارش ایسنا، شب گذشته(جمعه شب) استاندار و دیگر مسئولان استان در محل هتل پارسیان گرد هم آمدند تا به پاس تلاش پرخیر و برکت این تیم در مدت حضورشان در استان، از آنها قدردانی کنند.

در ابتدای این مراسم سعید طلوعی شهردار کرمانشاه به عنوان میزبان اصلی مراسم با قدردانی از مجموعه این تیم و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که زمینه حضور این تیم را در استان فراهم کردند، به تلاش‌های بی‌وقفه گروه "مرهم" در دیگر نقاط کشور اشاره کرد و افزود: این سفر، بیست و ششمین سفر تیم خیریه پزشکان مرهم است و این تیم در سفرهای قبلی خود به اقصی نقاط کشور بسیاری بیماران نیازمند را بدون کوچکترین چشمداشتی مداوا کرده‌اند.

وی افزود: این برای ما افتخار است که برای دومین باز میزبان این تیم و پزشکان خیر آن هستیم و امیدواریم این حضور در سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

طلوعی به محرومیت‌های استان بعد از جنگ تحمیلی و پس از آن زلزله ویرانگر سال 1396 اشاره کرد و افزود: این شرایط می‌طلبد که هم مسئولان و مدیران کشوری و هم گروه‌های خیرین توجه بیشتری به این استان و مردمانش داشته باشند.

در ادامه دکتر بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با قدردانی از فعالیت‌های این تیم خیریه و حضور چهار روزه آنها در استان، گفت: این مدت کوتاه حضور تیم 83 نفره "مرهم"، اما خیر و برکات بسیاری به همراه داشت، بطوری که 700 بیمار طی مدت چهار روز ویزیت شده و 208 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی افزود: این سفر دومین سفر تیم خیریه پزشکان مرهم به استان کرمانشاه است و در سفر دو سال پیش این تیم نیز 154 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

روشنی با بیان اینکه تعداد پزشکان خیر و نیکوکار در کشور کم نیستند، گفت: حُسن کار تیم خیریه پزشکان "مرهم"، حرکت جمعی و با برنامه این تیم است که موجب می‌شود این هم افزایی آثار و برکات بیشتری به همراه داشته باشد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در ادامه مراسم برای قدردانی از این تیم پشت تریبون رفت و با اشاره به برکات بسیار اقدام خیرخواهانه تیم "مرهم" در مدت حضورشان در استان، گفت: کرمانشاه در دو سال گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشت، طوری که بعد از زلزله عظیم 7.3 ریشتری و آن حجم عظیم خسارت بیش از 8700 پس لرزه نیز این استان را لرزاند.

وی افزود: مشکلات این استان می‌طلبد گروه های خیرین نیز توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و از گروه "مرهم" بسیار سپاسگذاریم که با حضور پر خیر و برکت خود زمینه جراحی رایگان 208 بیمار را در استان فراهم کردند.

سخنران پایانی این مراسم هم دکترعبدالجلیل کلانتر هرمزی سرپرست تیم پزشکان موسسه ملی "مرهم" بود که پشت تریبون رفت، اما او به جای تشریح فعالیت‌های تیم پزشکی "مرهم" و قدردانی از زحمات آنها، از مردم کرمانشاه قدردانی کرد، از بیمارانی که اجازه دادند این تیم کار درمان آنها را انجام دهد و به این پزشکان اعتماد کردند.

کلانتر هرمزی گفت: مدت کوتاهی در استان کرمانشاه حضور داشتم، اما غمی به بزرگی چندسال بر روی سینه من نشست. محرومیت های بسیاری طی این چند روز دیدم و آنقدر زجر کشیدم که گاهی تحمل حضور در بیمارستان و دیدن حال و روز بیماران برایم سخت می‌شد.

او گفت: مثل این مردم محروم در دیگر نقاط کشور هم وجود دارد و برای همین پزشکان مرهم تصمیم گرفتند مرهمی برای درد این مردمان باشند و برای همین این تیم بصورت برنامه ریزی شده هرچند وقت یکبار به یکی از نقاط محروم کشور سفر می‌کند.

کلانتر هرمزی با بیان اینکه پزشکان تنها بدنه اصلی این تیم نیستند، گفت: ما پرستار و کارشناسان مختلفی در تیم دارند که برای حضور در فعالیت‌های خیرخواهانه تیم "مرهم"، از حق مرخصی خود استفاده می‌کنند و به جای کسب درآمد، بصورت رایگان به خدمت رسانی به محرومان می‌پردازند.

او گفت: ما پزشکان متخصص و فوق تخصصی در تیم داریم که واقعا در کشور بِرند هستند، اما خیلی تاکید دارند بصورت گمنام در این تیم حضور داشته و به محرومان خدمت کنند و گاه بر سر انجام جراحی رایگان بیماران از هم سبقت می‌گیرد و من می‌خواهم بدانم کجای دنیا چنین پزشکانی وجود دارد.

کلانتر هرمزی در ادامه از تمام مسئولان استان بابت فراهم کردن امکانات جراحی و بیمارستان برای این تیم قدردانی کرد وافزود: شهردار و استاندار کرمانشاه بسیار برای این تیم زحمت کشیدند و طی این چند روز شهرداری کرمانشاه برای این تیم سنگ تمام گذاشت، همچنین پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) طی این مدت همکاری فوق العاده ای با این تیم داشتند که قدردان آنها هستیم.

در پایان این مراسم که با بخش‌های "هلپرکه" و اجرای ارکستر سمفونیک کودکان کرمانشاهی همراه بود، نشان شهروند افتخاری کرمانشاه از سوی استاندار کرمانشاه به پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی اهدا شد.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار